گلوبال ریسرچ: هدف اسرائیل از کشتار غیرنظامیان ،شکستن مقاومت غزه است

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در یادداشتی نوشت اسرائیل می داند بدون نابود کردن اراده مقاومت غزه نمی تواند اراده مقاومت حماس را از بین ببرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به دنبال هدف قرارگرفتن یک مدرسه دیگر غزه توسط رژیم جنایتکار اسرائیل پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در یادداشتی با طرح این سئوال که " آیا کشتار غیر نظامیان بخشی از طرح و برنامه اسرائیل است؟"، به آن پاسخ داده است.

دراین یادداشت که به قلم "جاناتان کوک" نوشته شده آمده است :یک روز دیگر، یک مدرسه دیگر سازمان ملل متحد در غزه توسط اسرائیل هدف قرارگرفت. این حمله اسرائیل به کشته شدن حداقل 16 نفر از غیر نظامیانی که به مدرسه پناه برده بودند و زخمی شدن ده ها تن از آنها انجامید.

‫بسیاری از اسرائیلی ها و حتی منتقدان آنها به ما می گویند که تلفات غیر نظامیان تصادفی است، و ناشی از نیاز اسرائیل به جنگ علیه حماس در مناطق مملو از ساختمان غزه است. (از نظر آنها) اسرائیل به بی مبالاتی، و یا وارد آوردن خسارت های ناخواسته تاسف بار متهم است.

اما در اینجا احتمال دیگری هم وجود دارد: این که ، نه فقط حماس،بلکه مردم غزه هم از اهداف اسرائیل هستند. ژنرال های اسرائیل تفاوت زیادی بین این دو نمی بینند.

ارتش اسرائیل در حال از بین بردن توان مقاومت غزه است. نه توانایی های حماس، بلکه توان غزه را (می خواهد از بین ببرد). زیرا مشکل حماس نیست. حماس فقط یک علامت و نماد اراده مردم غزه برای آزاد ساختن خود از محاصره اسرائیل است.‬

‫به همین دلیل است که نیروگاه برق روز گذشته تخریب شد. به همین دلیل است که اسرائیل از طریق محاصره غزه به ساکنان آن گرسنگی داده، ورود مواد غذایی اصلی را محدود کرده و کالری هایی را که مردم حداقل برای بقاء نیاز دارند می شمارد.

 به همین دلیل است که زیرساخت های غزه نابود می شود - دکترین شوم داهیا Dahiya)) ،توسط ژنرال های اسرائیلی در سال 2006 به عنوان راهی برای بازگرداندن دشمن( ساکنان غزه) به عصر حجر، مشغول نگه داشتن آنها با ملزومات زندگی ،به جای آن که خواستار حقوق خود باشند، و یا برای آن مبارزه کنند، مطرح شد.

اسرائیل می داند که بدون از بین بردن اراده مقاومت غزه نمی تواند اراده حماس را برای مقاومت کردن نابود کند. و این همان چیزی است که به نظر می رسد ما هر روز اینجا شاهد آن هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار