بولیوی: اسرائیل یک رژیم تروریست است

جمهوری بولیوی در اعتراض به حملات پی در پی رژیم اسرائیل به نوار محصور غزه، رژیم اسرائیل را رژیمی تروریست خوانده و معافيت رواديد با اين رژيم را لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، بولیوی در اعتراض به حملات پی در پی اسرائیل به نوار محصور غزه، اسرائیل را رژیمی تروریست خوانده و توافقنامه لغو روادید با تل آویو را فسخ کرده است.

"اوو مورالس"، رئیس جمهور بولیوی روز چهارشنبه (۸ مرداد) در گفتگو با گروهی از دانشجویان در شهر کوچابامبا گفت این اقدام " به این معناست که ما اسرائیل را یک رژیم تروریست اعلام می‌کنیم."

مورالس افزود حملات اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد "اسرائیل ضامن اصول احترام برای زندگی و قواعد ابتدایی حقوق بشر که همزیستی صلح‌آمیز و هماهنگ جامعه بین الملل ما را کنترل می‌کنند، نمی‌باشد."

توافقنامه لغو روادید که در سال ۱۹۷۲ به امضا رسید به صهیونیست‌ها اجازه داده است بدون داشتن روادید آزادانه به بولیوی سفر کنند.

رئیس جمهور بولیوی پیشتر در همین ماه از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر تقاضا کرده بود اسرائیل را به دلیل ارتکاب "جنایت علیه بشریت" محاکمه کند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که پیشتر در همین روز و در جریان حمله هوایی اخیر اسرائیل به بازاری شلوغ در نزدیکی شهر غزه، دست کم ۱۷ تن کشته و ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شدند.

در حملات اسرائیل علیه نوار غزه که از هشتم جولای آغاز شده،  تا کنون بیش از هزار و ۳۶۰ نفر جان خود را از دست داده و هزاران تن دیگر زخمی شده اند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین حماس حملات تلافی جویانه‌ای علیه رژیم اسرائیل به اجرا درآورده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار