پس از عید فطر؛ نوری المالکی مامور تشکیل دولت عراق می‌شود

نماینده مجلس عراق از ائتلاف "دولت قانون" گفت"نوری المالکی" پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر مامور تشکیل دولت خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،"هدی سجاد" نماینده مجلس عراق از ائتلاف "دولت قانون" گفت: "فواد معصوم" رییس جمهور عراق "نوری المالکی" را پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر مامور تشکیل دولت خواهد کرد.

 سجاد به "سومریه نیوز" گفت: ائتلاف دولت قانون عراق همچنان متعهد به نامزدی نوری مالکی برای منصب نخست وزیری است و پس از آنکه "سلیم الجبوری" رییس سنی مجلس اکثریت ائتلاف دولت قانون را اعلام کند، فواد معصوم رییس جمهورعراق نامزد این ائتلاف را پس از پایان تعطیلات عید سعید فطر، مامور تشکیل دولت خواهد کرد.

بر اساس قانون اساسی عراق، ائتلاف دارای اکثریت کرسی های پارلمان، نامزد نخست وزیری را اعلام می کند. ائتلاف دولت قانون نوری مالکی رئیس این ائتلاف را تنها نامزد نخست وزیری اعلام کرده است.

"عبد السلام المالکی" دیگر نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون روز گذشته گفته بود که نامزدی نوری مالکی برای نخست وزیری تصمیم ائتلاف نبوده و مالکی انتخاب ملت عراق است.

وی تاکید کرد که ائتلاف دولت قانون عراق، دولت جدید را بر اساس قانون اساسی و مصلحت مردم این کشور تشکیل خواهد داد. 

"ریاض الساعدی" نماینده فراکسیون الاحرار پیش از این گفته بود که نوری مالکی به خاطر فشارهای سیاسی از نامزدی برای نخست وزیری منصرف شده است و "ائتلاف ملی" 5 نامزد از جمله "ابراهیم الجعفری" و "حسین الشهرستانی" را مطرح کرده است.

ائتلاف دولت قانون فورا انصراف مالکی را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوری ، المالکی ، مامور ، تشکیل ، دولت ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار