علمی: جودوکاران مستعد در لیگ شناسایی می‌شوند

رئیس سازمان لیگ فدراسیون جودو گفت: اگر لیگ پویا و خوبی داشته باشیم می‌توانیم تیم ملی خوبی را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم.

غلامحسین علمی رئیس سازمان فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات لیگ نونهالان را به صورت منطقه برگزار خواهیم کرد به این صورت که مناطق به صورت  جداگانه در تاریخ‌های مشخص شده مسابقات خود را  برگزار می‌کنند و از هر منطقه 2 تیم برتر که منتخبین مناطق هستند در تاریخ سی‌ام  مرداد ماه در استان گیلان و به میزبانی شهر لاهیجان در دور نهایی با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این دور دوازده تیم به همراه یک ت تیم اضافه از شهر میزبان با هم مسابقه می‌دهند با قهرمان لیگ نونهالان مشخص شود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون جودو در خصوص لیگ نوجوانان هم افزود: قرعه کشی چهارمین دوره لیگ نوجوانان سیزدهم مرداد ماه برگزار می‌شودو تیم‌ها تا دوازده مرداد ماه فرصت دارند ثبت نام کنند و هفته اول لیگ نوجوانان هم ششم شهریور ماه برگزار خواهد شد. سال قبل 22 تیم در لیگ نوجوانان حضور داشتند و امسال تا این لحظه 21 تیم اعلام آمادگی کرده‌اند. هدف ما  این است که امسال نقاط ضعف سال قبل ار برطرف کنیم تا لیگی به مراتب بهتر نسبت به سال‌های گذشته را شاهد باشیم.

علمی در خصوص لیگ برتر و دسته یک هم اظهار داشت: تیم‌ها تا شهریور برای ثبت نام فرصت دارند. تیم‌های اول و دوم لیگ دسته یک سال قبل به لیگ برتر صعود کرده‌اند و تیم‌های لیگ برتری سال گذشته هم حضور دارند که بعد از بازی‌های آسیایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

وی در خصوص برگزاری مسابقات دسته یک و لیگ برتر ادعان داشت: لیگ دسته یک و لیگ برتر همانند سال قبل همزمان برگزار می‌شود کار ما سخت می‌شود ولی چون جودوکاران ارتباط بیشتری با هم برقرار می‌کنند بهتر  است، قوانین تغییر کرده و ما سعی کردیم طبق قوانین جهانی مسابقات لیگ را برگزار کنیم.

طبق قوانین جدید تیم‌ها شب قبل وزن کشی می‌کنند و در  روز مسابقه هم از بین تیم‌ها، 2 تیم را به صورت رندم دوباره وزن کشی می‌کنیم و اگر تغییری در وزن‌ها ایجاد شده باشد آن تیم‌ در آن هفته نمی‌تواند مسابقه بدهد.

وی در خصوص جام  حذفی هم گفت: سال قبل در  خصوص جمع کردن تیم‌ها مشکل داشتیم ولی امسال بعد از شروع لیگ به  تیم‌ها اعلام خواهیم کرد تا زودتر خود را برای جام  حذفی آماده کنند.

علمی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امسال سعی کردیم هم در بحث کمیت بهتر از سال قبل باشیم و هم در بحث کیفیت تمام تلاش‌ ما برای ارتقای سطح تیم ملی است و اگر لیگ پویا و خوبی داشته باشیم می‌توانیم تیم ملی خوبی را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم. افراد مستعد در لیگ شناسایی و به تیم ملی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: علمی ، جودو ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار