آسانترین حمل و نقل در پرتراکم ترین شهر جهان + تصاویر

متروی شهر هنگ کنگ روزانه شصت هزار نفر در محدوده ی 8 کیلومتری استفاده می گردد که در نوع خود بی نظیر بوده و عملا پرترافیک ترین منطقه است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، هنگ کنگ یکی از موفق ترین شهرها از لحاظ حمل و نقل شهری است. حمل و نقلی ارزان و پاک یکی از طولانی ترین راهروهای سرپوشیده های دنیا برای عابران پیاده در هنگ کنگ قرار دارد.



تونل ها که مانند راهرویی دو شاخه می شود و نزدیک به شصت هزار نفر روزانه از آن استفاده می کنند. در ازای این راهرو به ۸ کیلومتر می رسد.

یکی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست هنگ کنگ گفت: ناگزیر بودیم در این زمینه هوشمندانه عمل کنیم. ما منطقه ای کوچک با تراکم بالا در اختیار داشتیم، هزار کیلومتر مربع، که در آن ۷ میلیون نفر زندگی می کنند. چهل درصد شهر را پارکها و فضای سبز تشکیل می دهد. به همین دلیل مردم در منطقه ای با وسعت کم و فضای کوچک متراکم هستند.



بخش بزرگی از هنگ کنگی ها از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. مالکان خودروها بخش کوچکی از این شهروندان را شامل می شوند.

به دلیل توسعه شهری دولت تمرکز خود را روی مواضع سبز و محافظ از طبیعت قرار داده است. در این راستا بخش عمده ای از تاکسی های شهری و مینی بوس ها گاز سوز هستند. توجه بسیاری به کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود.



تغییر عادات شهروندان هم از دیگر سیاستهای دولت محلی است. شهروندان نمی توانند خودروی خود را بیش از سه دقیقه در حال پارک روشن بگذارند، کنترل شدیدی روی خودروهای آلاینده وجود دارد. محققان هم کارهای زیادی در این باره انجام داده اند.

با توجه به پیش بینیهای سازمان ملل مردم زیادی در سالهای آینده به سمت شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند در بسیاری از کشورها، از آفریقا به اروپا، و چالشهای زیادی متوجه مسئولان شهری است. در این راستا هنگ کنگ می توانند الهام بخش باشد.



انتهای پیام/
برچسب ها: حمل و نقل ، مترو ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار