آیا هنر خیابانی باید موقتی باشد؟

هنرمند معروف ران انگلیش هنرمند معروف ران انگلیش از اهمیت بود و نبود هنر خیابانی گفت.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز: حذف هنر خیابانی در انگلیس، نیویورک و بسیاری از نقاط دیگر جهان همچنان بحث برانگیز است.
 
عده‌ای از حذف آن به دلیل حفاظت از زیبایی‌های طبیعی شهری تقدیر و عده‌ای از نبود آن در فرهنگ جامعه افسوس می‌خورند. اما براساس گفته هنرمند خیابانی ران انگلیش، هنر خیابانی قرار نیست زیاد ماندگار شود.
 
انگلیش درسرمقاله‌ هافینگتون پست نوشت: هنر خیابانی یک تجربه و تصویر است، یک لحظه در اینجا نبودن است، این لحظات برای تثبیت زمان و به یادآوری آن هستند و اما زمان درحال تغییر است.
 
انگلیش که از سال 1970 در حوزه مردمی فعالیت کرده می‌گوید: زمانی هنر خیابانی به دلیل اینکه ریشه تمام جنجال‌ها و نوشته‌های خیابانی و پاره کردن پوسترها در بخش هنر بود، کاری غیر قانونی و خرابکارانه تلقی می‌شد. 

هنرمندانی که زمانی فعالیتشان غیرقانونی قلمداد می‌شد و آثارشان تنها برای مدت کوتاهی در فضای شهری قرار می‌گرفت اکنون به طور کاملا قانونی فعالیت می‌کنند و آثارشان ارزش مادی زیادی پیدا کرده است.
 
انگلیش در ادامه می‌گوید: من تاکنون بر روی بیش از هزار بیلبورد که اکنون نابود شده و صدها دیوار که شاید نیمی از آن‌ها باقی مانده است، نقاشی کرده‌ام، پس من به ماندگار بودن هنر خیابانی اعتقاد دارم و از دیدن آن بر روی دیوارها که مرتب درحال تغییر است لذت می‌برم.

این هنر برای داشتن جامعه‌ای پویا لازم است و می‌تواند مانند دعوتی با روی باز برای حضور افراد یک جامعه در خیابان‌ها باشد. با توجه به منظور این هنرمند به نظر می‌رسد قلب و ذهن از پول سبقت می‌گیرد.
 
او می‌گوید البته دیدن برداشته شدن اثر هنری‌ از روی دیوارها آزاردهنده و ناراحت کننده است ولی من مطمئنم این آثار در قلب‌ها باقی خواهد ماند.
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: هنر ، خیابانی ، هنرمند ، دیوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.