سینما در هفته ای که گذشت؛

بازار داغ گیشه سینما در تعطیلات عیدفطر/ اهدای خون سینماگران به مردم غزه

سینما در هفته ای که گذشت به دلیل همزمان شدن با عید فطر به تعطیلات رفت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، با اینکه از ابتدای هفته و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان اخبار سینما منوط به داوری جشن سینما و مجوزهای پروانه ساخت بود اما با نزدیک شدن به ایام تعطیلات آمار این اخبار رو به کاهش بود و سینما را از حاشیه ها و کشمش های سینمایی به دور می کرد البته در این میان تنها جایی که تعطیل نبود سالن های سینمایی بودند که برای مردم همچنان باز بود تا در این فرصت چند روزه تعطیلی مردم بتوانند فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنند.


اما در این میان اخباری هم بودند که سینما را از حاشیه دور نکردند حدود ۳ هفته پیش اصغر فرهادی به همراه نسرین ستوده با انتشار عکسی از خود که جمله "stop killing your fellow beings" به معنای کشتن همنوعان خود را متوقف کنید باعث ایجاد کمپین "stop killing" شد.

بیش از 38 هزار نفر تاکنون به این کمپین پیوستند و افراد مشهوری مانند واسالو محمد جیکو، معروف به لوپه فیاسکو خواننده 32 ساله رپ آمریکا، "هانی ابواسعد" کارگردان مشهور فلسطینی و "خاویر باردم" بازیگر برنده اسکار به این کمپین اضافه شدند. چندی پیش مریلا زارعی با کنایه به این کمپین و اصغر فرهادی خواست تا نگران جوایز جشنواره های جهانی نباشد.


سینماگران پیشکسوت و برخی از فیلمسازان جوان سینمای ایران به همراه اعضای دفاتر 59 گانه انجمن سينماي جوانان که متشكل از فيلمسازان و عكاسان در سراسر كشور هستند در اقدامي هماهنگ روز شنبه یازدهم مردادماه ضمن دعوت از مردم با حضور در مراكز انتقال خون به كودكان غزه خون اهدا خواهند كرد.

 مراسم زادروز تولد مسعود کیمیایی کارگردان پیشکوست سینمای ایران 6 مرداد ماه در خانه سینما با حضور محمدبزرگ نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران، مازیار میری مدیر اجرایی، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، اعضای شورای سیاستگذاری جشن، داوران جشن و تعدادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.





انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، هفته ، حاشیه ، وقایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.