عذرخواهی رئيس سيا به خاطر بازرسی رايانه‌های سنای آمريکا

"جان برنان" رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنجشنبه به خاطر جاسوسی شماری از ماموران این سازمان از رایانه‌های متعلق به کمیسیون امنیت سنای آمریکا عذرخواهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ این رسوایی زمانی در ماه مارس گذشته فاش شد که دایان فینشتاین رئیس کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا سازمان سیا را به تفتیش رایانه‌های پژوهشگران این کمیسیون متهم کرد.
پژوهشگران این کمیسیون در رایانه‌های خود اطلاعاتی درباره گزارش مربوط به توسل سیا به شکنجه طی سال‌های 2002 تا 2006 ثبت کرده بودند.
این کمیسیون به میلیون‌ها سند محرمانه دسترسی داشت و پژوهشگران این کمیسیون تمام آنها را در رایانه‌های خود ذخیره کرده بودند و از آنها بهره‌برداری می‌کردند. این رایانه‌ها تحت نظارت شبکه‌ای اطلاعاتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند که سیا آن را در ساختمانی امنیتی در ویرجینیا راه‌اندازی کرده بود. قرار بود سیا به این شبکه دسترسی نداشته باشد اما بنا به گفته دایان فینشتاین، این سازمان با نادیده گرفتن این قانون، تمام اسناد مشکوک را از بین برده است.
رئیس سیا در آن زمان هر گونه جاسوسی عوامل خود از این شبکه رایانه‌ای را تکذیب کرده و با این حال از بازرس کل این آژانس خواسته بود تحقیقاتی در این زمینه انجام دهد.
"دین بوید" سخنگوی سازمان سیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جان برنان از نتایج این تحقیقات آگاه شده است.
وی افزود: بر اساس این نتایج، شماری از کارمندان سیا با نادیده گرفتن این توافق، اقدام به بازرسی رایانه‌ها کرده‌اند.
سخنگوی سیا خاطر نشان کرد: جان برنان به خاطر نقض این قانون، از مسئولان سنا عذرخواهی کرده است.
وی افزود "جان برنان" همچنین دستور داده تا تحقیقاتی تحت مدیریت اوان بیاه رئیس پیشین کمیسیون اطلاعات سنا در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار