پیوستن ایران به 5 مقاوله نامه بنیادین ilo

قائم مقام وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در امور بین‌المل گفت: کشویان از 8 مقاوله نامه بنیادین سازمان بین‌المل کار 5 مقاوله نامه پیوسته است.

محمد تقی حسینی قائم مقام وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص حضورفعالیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی بین الملی و به ویژه سازمان بین‌المللiloکار گفت:در زمینه پذیرش از جمله عوامل موثر در زمینه حضور در عرصه های بین‌المللی پذیرش مقاوله نامه است که وضعیت ایران در این خصوص به این گونه است که از 8 مقاوله نامه بنیادین به لیا مقاوله نامه پیوسته است.

وی در ادامه تصریح کرد:مقاوله نامه‌های کار اجباری ،تساوی دستمزدها، القای کار اجبارب،تبعیض اشتغال و محو بدترین اشکال کار کودک از مقاوله‌های مورد پذیرش ایران است ، همچنین مقاوله نامه‌های آزادی انجمن و مقاوله نامه حداقل سن کار از جمله مقاوله نامه‌هایی است که ایران هنوز به آن پیوسته است.

قائم مقام وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در امور بین‌المل خاطرنشان کرد:کشورهای موظف به اجرای مقاوله نامه های سازمان بین‌الملل کار هستند ودر ایران نیز وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی مسئول اجرا مقاوله نامه‌ها است اگرچه در زمینه اجرا،کلیت دولت،نهادهای غیر دولتی و جامعه مسئولیت دارند اما مسئولیت مستقیم با وزارت کار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، بنیادین ، مقاوله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار