حاکم شدن ثبات نسبی بر "بازار ارز"

بازار ارز در هفته گذشته شاهد ثبات با نوسانهای بسیار محدود ارزها بویژه دلار بود و این در شرایطی است که اکثر فعالان افزایش بیشتر سطوح قیمتی دلار را پیش بینی کرده بودند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نوسان اندک ارزها و بویژه دلار پس از تمدید مذاکرات گویای این امر است که بازار در حالت ثبات قرار گرفته و افزایش جزئی دلار در روز شنبه گذشته با وجود افزایش تقاضا گواهی بر این مدعاست.

بنابراین گزارش، بازار ارز در آغاز به کار خود در هفته قبل با افزایش تقاضا شاهد رشد اندک دلار بود و این در حالی است که اکثر فعالان منتظر افزایش و نوسان بیشتری از این ارز بودند، اما متناسب بودن حجم تقاضا با میزان عرضه امکان افت و خیز را از دلار گرفت و با رشد 5 تومانی به 3145 تومان رسید.

بر اساس این گزارش، در روز یکشنبه دلار این میزان رشد را از دست داد و بر بهای 3140 تومان قرار گرفت تا امید دلالان برای سود دهی از این بازار قبل از تعطیلات و آغاز مسافرت ها پیش از پیش به ناامیدی بگراید و کم کم از میزان سرمایه گذاری ها کاسته شود.

معاملات بازار ارز در روز دوشنبه با افت اندک ارزها روبرو شد که با تعطیلی سه شنبه و چهارشنبه به مناسبت عید فطر، در روز پنج شنبه نیز قدری دیگر از ارزش این اسکناس کاسته و بر بهای 3130 تومان قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، پس از تمدید 4 ماه توافق ژنو بازار ارز بر مدار ثبات نسبی قرار گرفت که عده ای از کارشناسان آزاد شدن بخشی دیگر از دارایی های ایران و وضع نشدن تحریمهای جدید را عامل اصلی این امر می دانند.

شایان ذکر است، روند حرکتی ارزها در هفته گذشته طبق روال جدول زیر بود.

دلار

یورو

پوند

درهم

شنبه

3145 تومان

4260 تومان

5340 تومان

855 تومان

یکشنبه

3140 تومان

4254 تومان

5336 تومان

854 تومان

دوشنبه

3134 تومان

4252 تومان

5330 تومان

853 تومان

سه شنبه

________

________

_______

_______

چهارشنبه

_______

________

_______

_______

پنج شنبه

3130 تومان

4250 تومان

5330 تومان

852 تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار