شیخ‌الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چرا فلسطین باید از اولین اصل بیانیه حقوق بشر محروم باشد؟!/ مصر یک فرصت تاریخی بزرگی را از دست داد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیام سردار سلیمانی تاکیدی است بر اینکه ملت، دولت، مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح پشت مقاومت فلسطین ایستاده‌اند چرا که این یک وظیفه دینی و ملی است.

"حسین شیخ‌الاسلام" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که پیام "سردار سلیمانی" تاکید بر این است که ملت ایران با تمام توان پشت مقاومت ایستاده‌ است، اظهار داشت: در جنگ غزه تاکنون بیش از 1600 شهید و 800 نفر مجروح شدند و با توجه به آمار سازمان ملل متحد که خود توسط استکبار جهانی اداره می‌شود 80 درصد از این تعداد مجروح و شهید غیر نظامیان فلسطینی هستند.
 
وی ادامه داد: بدون شک رژیم صهیونیستی یک جنایتکار جنگی است که باید محاکمه شود چرا که با جنایات خود یک فاجعه تاریخی را رقم زده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده تمام کشته‌شدگان صهیونیستی نظامی هستند که نشان دهنده جنگ انسان‌دوستانه از سوی فلسطینی‌ها است.
 
شیخ‌الاسلام افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود تهدیدها و چالش‌ها از سوی صهیونیست‌ها را تبدیل به یک فرصت کردند به طور مثال می‌توان به تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر خلع سلاح کردن غزه اشاره کرد که در جواب رهبری معظم انقلاب فرمودند که نه تنها غزه بلکه کرانه نیز باید مسلح شود.  
 
وی با اشاره به اینکه حتی یک قوطی شیر خشک را نمی‌توان به غزه وارد کرد، اظهار داشت: امروز می‌بینیم این همه کارخانه تسلیحاتی وارد این کشور شده و رژیم جنایتکار صهیونیستی با کمبود تسلیحات رو به رو است و این باعث شده با درخواست از آمریکا مبنی بر استفاده از انبارهای احتیاطی این کشور در سرزمین‌های اشغالی نسبت به تسلیح کردن خود اقدام کند اما در مقابل فلسطین با متانت و درایت به مقابله می‌پردازد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: تمامی این اتفاق‌ها حاکی از آن است که صهیونیست‌ها با اشتباه محاسباتی مواجه شدند و آن‌ها می‌خواستند ابتدا با جنگ هوایی که برای آن‌ها تلفاتی ندارد موشک‌های مقاومت را متوقف کنند اما موفق نشدند و اکنون با آغاز جنگ زمینی بیش از 60 نفر از سربازانش به هلاکت رسیده و یک اسیر داده است.  
 
شیخ‌الاسلام افزود: پیام سردار سلیمانی تاکیدی است بر اینکه ملت، دولت، مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح پشت مقاومت فلسطین ایستاده‌اند چرا که این یک وظیفه دینی و ملی است.
 
وی با اشاره به این که مصر یک فرصت تاریخی بزرگی را از دست داده است، اظهار داشت: مصر می‌تواند در این درگیری با پشتیبانی از مقاومت فلسطین یک شکست راهبرد سیاسی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند اما با پذیرفتن طرح صهیونیست‌ها برای آتش‌بس جایگاه خود را در بین مقاومت و ملت‌های عربی از دست داد.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اولین اصل بیانیه حقوق بشر اصل حیات است و فلسطین بیشتر از این را نمی‌خواهد و حیات برای یک کشور چیزی جز کشاورزی، ماهگیری و استفاده از توان‌های سرزمین برای بقا و داد و ستد با دیگر کشورها نیست و فلسطین از تمامی آن‌ها محروم بوده و صهیونیست‌ها این حیات را در اختیار گرفته‌اند بنابراین باید پرسید چرا فلسطین باید از اولین اصل این بیانیه محروم باشد؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار