پخش بهترین مستند جشنواره فجر و حقیقت از شبكه مستند

مستند "خاطراتی برای تمام فصول" ساخته مصطفی رزاق‌كریمی در دو قسمت، یك‌شنبه و دوشنبه این هفته ، 12 و 13 مرداد ماه و با آغاز هفته فیلم این كارگردان در قالب " شب‌های مستند" پخش و نقد خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  این فیلم كه جایزه بهترین فیلم مستند را از جشنواره‌های سینما حقیقت و فجر دریافت كرده است،گوشه‌های فراموش‌شده‌ای از جنگ را روایت می‌كند كه طی سال‌های پس از جنگ كم‌تر گفته شده است.

این مستند اعزام مجروحان شیمیایی جنگ به اتریش برای مداوا را از ورود مجروحان به اتریش تا مراحل مداوای‌شان را فیلم‌برداری كرده و لحظه‌های تكان‌دهنده‌ای را به تصویر كشیده كه تا كنون دیده نشده است.

در ادامه پس از 20 سال به سراغ پزشكان معالج رزمندگان كه اكنون بازنشسته شده‌اند از یك سو و برخی مجروحان كه از چنگال مرگ گریخته و امروز در گوشه‌وكنار ایران زندگی ساده‌ای دارند از سوی دیگر رفته و حال‌وهوای آن روزگار را از زبان خودشان روایت كرده است.

« شب‌های مستند » به تهیه كنندگی بابك میزانی با هدف نمایش بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 از شبكه مستند پخش می شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، جشنواره ، فجر ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.