مشهد/

عسل ارزان‌تر از 25 هزار تومان تقلبی است

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان خراسان رضوی گفت: قیمت تمام شده‌ی عسل برای زنبورداران استان حدود 25 هزار تومان است و عسلی پایین‌تر از این قیمت مسلما نمی‌تواند عسل اصلی باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جمشید علیزاده درباره دلایل پایین آمدن حجم تولید عسل در خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی تنها در ماه برداشت عسل یعنی شهریور ماه، از هر کندو 7 کیلوگرم عسل برداشت می‌کند که این میزان با توجه به 220 هزار کندو موجود در استان به بیش از 1.5 تن می رسد.

وی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران خراسان رضوی را تنها صادر کننده با مجوز یکساله زنبورداری در کشور معرفی کرد و یادآور شد: زنبورداران فقط با این مجوز حق کوچ به سایر استان‌ها دارند و می‌توانند وام بگیرند.

علیزاده اظهار کرد: وضعیت جغرافیایی نیمه‌بیابانی سبب می‌شود در استان تنها یک فصل برداشت داشته باشیم. کاهش رطوبت در استان به افزایش کیفیت عسل تولیدی زنبورداران استان بیش ار پیش کمک کرده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی زنبورداران خراسان رضوی، صدور پروانه فعالیت زنبورداری را به عنوان مجوز دامپزشکی و جهاد کشاورزی معرفی کرد و افزود: زنبورداران ما با این پروانه حق صادرات عسل یا حشره را به خارج کشور نیز دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: دهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور، شیلات و زنبورداری به عنوان بزرگترین بازار فیزیکی و تجاری در استان است که جایگاه خوبی برای عرضه مستقیم کالا به مصرف کننده است. اگر تسهیلات بیشتری برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شود کالا با مبلغ پایین‌تری به دست مصرف کننده خواهد رسید.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: عسل ، زنبورداران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.