بهره‌برداري از يك طرح جديد در حرم مطهر علوي

پروژه مهمانسراى امام على (عليه السلام) يكى از پروژه هاى خدماتى جديد و جزو برنامه سرمايه گذارى آستان بوده و با حمايت مالى سازمان اوقاف عراق اجرا مى شود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با تلاش بخش مهندسي آستان قدس علوي و با پشتيباني مالي سازمان اوقاف عراق پروژه سرويسهاي بهداشتي كه بخشي از پروژه بزرگ مهمانسراي آستان قدس لوي است به مرحله بهره برداري رسيد.

مهندس علاء احمد رئيس بخش مهندسى آستان قدس علوي اظهار داشت: پروژه مهمانسراى امام على (عليه السلام) يكى از پروژه هاى خدماتى جديد و جزو برنامه سرمايه گذارى آستان بوده و با حمايت مالى سازمان اوقاف عراق اجرا مى شود.

علاء احمد افزود: مكان پروژه از حرم مطهر (درب فرج) حدود ۹۰ متر فاصله دارد و در بخش جنوب غربى حرم مطهر واقع است و همزمان با شب عيد سعيد فطر بهره بردارى از آن آغاز شد.


رئيس بخش مهندسى آستان قدس علوي در ادامه گفت: اين پروزه شامل ۵ طبقه بوده كه دو طبقه از آن سرويس بهداشتى ويژه زائران و در زير زمين است. هر يك از اين دو طبقه شامل ۲۵۰ واحد سرويس بهداشتى و وضو خانه و حمام بوده و مجموعا ۵۰۰ واحد سرويس بهداشتى را تشكيل مى دهند.

وي اظهارداشت: طبقه همكف و طبقه اول و دوم نيز با تمامى تجهيزات بعنوان محل اقامت ميهمانان ويژه آستان قدس علوي و محل استراحت خادمان، در آينده نزديك به بهره بردارى خواهد رسيد.

علاء احمد در ادامه به هزينه اين پروژه اشاره كرد و گفت: كل اين پروژه با هزينه اى بيش از ۱۲ ميليارد و ۸۴۴ مليون دينار اجرا شد و يكى از پروژه هاى مهم و زير ساختى آستان به شمار مى رود.

محمد جواد الموسوى يكى از مسؤولين ناظر بر اين پروژه نيز طى مصاحبه اى با واحد اطلاع رسانى آستان در اين رابطه اظهار داشت: به طور ميانگين در هر ۱۰ دقيقه، حدود هزار زائر مى توانند از اين سرويسهاى بهداشتى و وضوخانه‌ها استفاده كنند. همه طبقات نيز مجهز به سيستم تهويه مطبوع و سيستم آتش نشانى و فاضلاب و سيستم جديدى جهت صرفه جويى در مصرف آب مى باشند. طبقات همكف و اول و دوم نيز مجهز به تمامى وسايل بوده و طبقه همكف نيز ويزه آشپزخانه و مهمانسرا (سالن غذا خورى) مى باشد.

انتهای پیام/



برچسب ها: علوی ، مهمانسرای ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار