با تأکید بر موضع جنگ‌طلبانه

سخنگوی نتانیاهو: تونل‌ها همانند چاقویی روی گردن اسرائیل هستند

سخنگوی رژیم صهیونیستی باز هم حماس را ناقض آتش بس معرفی کرد و بر طبل جنگ با فلسطینیان به بهانه تونل‌ها، کوبید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ "مارک رگو" سخنگوی بنیامین نتانیاهو در گفتگو با "ولف بلیتزر" خبرنگار این شبکه تلویزیونی مدعی شد: ما با یک آتش بس  سه روزه برای مقاصد انساندوستانه موافقت کردیم، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا این آتش بس را سازماندهی کرده بودند. به ما گفته شده بود که از صبح روز جمعه آتش بس سه روزه را برای مردم غزه آغاز کنیم تا آنها بتوانند از حمایت انساندوستانه ای که به شدت به آن نیاز دارند برخوردار شوند اما چه کسی این آتش بس را نقض کرد؟ حماس عمدا آتش بس را تضعیف و نابود کرد. 

مارک رگو درباره اینکه چرا اسرائیل هیئت به قاهره نمی‌فرستد، گفت: ما از زمان شروع این بحران هفت بار به صورت غیر مستقیم تلاش کردیم از طریق سازمان ملل متحد، مصری ها و دیگران  با حماس مذاکره کنیم. هر بار که تلاش کردیم شکست خورد. ما شاهد شلیک بیش از سه هزار موشک از نوار غزه به اسرائیل  بودیم. 

سخنگوی بنیامین نتانیاهو گفت: اسرائیل هم اکنون مشغول یک عملیات نظامی علیه حماس است تا حماس شلیک موشک ها را متوقف کند . اسرائیل همچنین درحال ویران کردن  تونل ها است. ما درحال جابجایی مجدد هستیم، با توجه به اینکه حماس هیچ شریکی برای توافق محسوب می شود احتمال دارد که ما بار دیگر برای دفاع از خود اقدام کنیم .

مارک رگو بدون توجه به سوالات در خصوص آتش بس بر موضع جنگ‌طلبانه خود تأکید کرد و گفت به نظر من هم اکنون ما به اقدامات خود فکر می کنیم. ما درحال تکمیل کردن عملیات علیه تونل‌ها هستیم چون این تونل‌ها همانند یک چاقو روی گردن اسرائیل هستند. ما باید این چاقو را از روی گردن خود برداریم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار