پیکان تیر "کبد چرب" نوجوانان ایرانی را نشانه گرفت

رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی موجب کاهش سن ابتلا به کبد چرب و افزایش شیوع آن در بین نوجوانان ایرانی شده است.

ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با تأکید بر اینکه عادات غذایی ناسالم نوجوانان ایرانی را در معرض خطر ابتلا به کبد چرب قرار داده است، افزود: با توجه به اینکه نوجوانان ایرانی از فرهنگ ناسالم غذایی غرب تقلید کرده و از غذاهای آماده سرخ شده در طول روز به مقدار فراوان استفاده می‌کنند و به دلیل تغییر شیوه زندگی فعالیت بدنی کمتری دارند در معرض خطر ابتلا به کبد چرب و در سنین بالاتر رسیدند و در نهایت سرطان کبد قرار می‌گیرند.

وی در ادامه باور غلط افراد جامعه مبنی بر اینکه هر چه کودکمان چاق‌تر باشد، سالمتر است را از دیگر علل افزایش آمار ابتلا به کبد چرب و کاهش سن ابتلا به این عارضه دانست و تصریح کرد: پرخوری در زمان کودکی زمینه‌ساز ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله کبد چرب، دیابت، فشار خون بالا و ... است که در پی تجمع چربی در بدن و تنگی عروق حاصل می‌شود.

خسرونیا یادآور شد: والدین باید کودکانشان را از همان دوران طفولیت به رژیم غذایی سالم از جمله مصرف لبنیات، سبزیجات و میوه‌جات تازه همراه با ورزش روزانه عادت داده تا از ابتلا به بیماری‌های خطرناک در سنین بالاتر و کاهش عمر آنها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار