رودهن/

نتایج قابل قبول با ادغام مهارت ‏آموزی در واحدهای نظری فیروزکوه

مدیر آموزش فنی و حرفه‌‏ ای شهرستان فیروزکوه گفت: اگر مهارت ‏آموزی را در واحدهای نظری شهرستان فیروزکوه ادغام کنیم، به نتایج قابل قبولی دست می ‏یابیم.

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: آموزش‏ های این مرکز در بخش دولتی و خصوصی انجام می ‏شود که اغلب در واحدها و آموزشگاه ‏های آزاد صورت می‏ گیرد.

وی ادامه داد: این مرکز دارای دو واحد مردان و بانوان است و با 10 کارگاه آموزشی در دو بخش آموزش و سنجش مهارت فعالیت می ‏کند.

هاشمی افزود: پنج واحد آموزشگاه فنی و حرفه ‏ای در شهرستان فیروزکوه وجود دارد و تاکنون بالغ بر 35 هزار ساعت کلاس آموزشی در بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان برگزار شده است.

مدیر آموزش فنی و حرفه ‏‌ای شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: سنجش آموزش سازمان فنی و حرفه ‏ای در پنج حوزه آزمون‏ های اداری و خدمات فنی که بیشتر تعیین صلاحیت اصناف است را در برنامه کار خود دارد.

وی به بحث تفاهم‏ نامه صنایع دستی و قالیبافان که به بیمه تامین اجتماعی قالیبافان و بانک اطلاعاتی که مدّنظر است، منتج می‏ شود، اشاره کرد و افزود: بحث صلاحیت ساختمان هم با توجه به اهمیت رعایت اصول فنی و مقاوم‏ سازی به صورت مستمر هر دو ماه یک بار برای افراد زیر مجموعه صنعت ساختمان انجام می‏ شود.

هاشمی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی برای افراد عادی و معلولان افزود: تعدد دستگاه‏ های اجرایی که با موازیکاری مهارت آموزشی را انجام می ‏دهند، سبب می ‏شود تا آموزش و فعالیت فنی و حرفه ‏ای موثر واقع نشود.

مدیر آموزش فنی و حرفه‏‌ ای شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: همچنین در حوزه کار و دانش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی برای افزایش مهارت جوانان و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار آموزش و همکاری صورت می ‏گیرد و تسهیلات و گواهینامه مهارتی در اختیار این افراد قرار می‏ گیرد.

وی ادامه داد: اگر صنعتگران در بازار رقابت‏ های جهانی و داخلی نتوانند دانش خود را به روز کنند، قطعا در به کارگیری تجهیزات و تولیدات نمی‏ توانند در بازارها به رقابت بپردازند؛ بنابراین بحث تولید و مهارت باید به صورت زنجیره به هم مرتبط باشندز/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.