در روی خط تهران پنج شنبه این هفته؛

حکایت کارخانه‌های آلاینده شهر تهران کی به سرانجام می‌رسد

روی خط تهران پنج شنبه این هفته پیگیر موضوع‌های بیمه طلایی فرهنگیان، آلایندگی کارخانه‌های منطقه 18، حضور موتور سواران در خط ویژه وعدم سرویس دهی اتوبوس‌ها در مترو آزادی صورت گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این هفته به بررسی سرانجام حکایت دو ساله بیمه طلایی فرهنگیان با بیمه ایران به کجا پرداخت.
در دو سال گذشته طرف قرار داد بیمه طلایی فرهنگیان بیمه ایران بود. اما از اردیبهشت ماه سال 93 آموزش پرورش با بیمه دیگری قرار داد بیمه طلایی فرهنگیان را بست.
عده‌ی بسیاری از فرهنگیان از فروردین مدارک درمانشان را به بیمه ایران تحویل دادند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

به جمع فرهنگیان صاحب بیمه طلایی رفتیم تا توضیحات بیشتر را از زبان آن‌ها بشنویم.

آن‌ها گفتند در پنج ماه گذشته بیمه ایران اعلام کرد که هزینه بیمه طلایی فرهنگیان را بر می‌گرداند اما حال اعلام کرده‌ است که آموزش پرورش به بیمه ایران بدهکار است.

این موضوع را با مدیر عامل شرکت آتیه ‌سازان حافظ در میان گذاشتیم.

مدیر عامل شرکت آتیه سازان حافظ به روی خط تهران آمد و اظهار داشت: ما موظفیم تمام هزینه بیمه طلایی فرهنگیان را پرداخت کنیم. حتی هزینه وام‌های قبل از این قرارداد که با بیمه گر قبلی قرارداد را بسته بودند را پرداخت خواهیم کرد. هماهنگی‌های لازم با ‌آموزش و پرورش برای پرداخت هزینه‌ آن‌ها انجام شده است.

*حکایت کارخانه‌های آلاینده منطقه 18 همچنان ادامه داد

آلاینده‌های محیط زیست در نقاط مختلف شهر تهران دغدغه‌ی بسیاری از شهروندان این شهر بزرگ است.
این بار نیز اهالی منطقه 18 به روی خط تهران پنج شنبه این هفته آمدند تا گلایه‌های خود را به گوش مسئولان  برسانند تا چاره‌ای برای حل مشکلشان اندیشیده شود.

با خبر شدیم 2 کارخانه پاستوریزه و گوشتیران باعث ایجاد مشکلات آلاینده محیط زیست و نامطبوع شدن فضای اطراف این 2 کارخانه و نارضایتی اهالی منطقه 18 شده  است.

به جمع اهالی منطقه 18رفتیم تا توضیحات بیشتر را از زبان آن‌ها جویا شویم. اهالی منطقه 18در این باره گفتند بوی نامطبوع حاصل از کارخانه‌های گوشتیران و پاستوریزه از کولرها وارد منازل اهالی منطقه 18 می‌شود.

مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی بسیاری در هم جواری این کارخانه‌ها وجود دارد که فضای نامطبوعی را به وجود آورده است.

در گذشته مسیر فاضلاب کارخانه‌های گوشتیران و پاستوریزه به رودخانه کن منتهی می‌شد اما پس از احداث تونل تهران- تبریز ضایعات این 2 کارخانه در فضای باز این منطقه تخلیه می‌شود. که باعث ایجاد فضای نامطبوع شده است. 

کودکان 5ساله‌ای در این منطقه‌اند که به دلیل فضای نامناسب دچار بیماری‌های  مختلف از جمله بیماری‌های تنفسی شدند.

روی خط تهران پیگیر این موضوع خواهد شد. امیدواریم هرچه سریع‌تر مسئولان چاره‌ای برای حل این معضل بزرگ بیاندیشند.

*مسیر ویژه برای موتورسوارها یا اتوبوس های ویژه
 
در چند سال گذشته اتوبوس‌های ویژه و تندرو برای  سهولت تردد شهروندان و صرفه جویی در وقت به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد.

قانون در مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو از این قرار است که این مسیر فقط مختص ورود اتوبوس تندرو، خودروهای امداد و خودروهای فوریتی پلیسی است. اما موتور سواران بسیاری وارد مسیر ویژه می‌شوند و هیچ توجهی به قانون نمی‌کنند.

موتور سواران بسیاری در خطوط ویژه اتوبوس تندرو به خصوص خط خاوران-آزادی و محدوده بازار تهران حضور دارند.
امیدواریم مسئولان چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشند تا مشکلی برای شهروندان به ویژه خود موتورسواران به وجود نیاید.

*اتوبوس‌های ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی کی به شهروندان سرویس دهی می‌کنند

خطوط مختلف مترو در شهر تهران در چند سال گذشته برای خدمت رسانی به شهروندان راه  اندازی شده است که لازمه دسترسی آسان شهروندان به خطوط مترو و خطوط حمل و  نقل عمومی است.

این بار شهروندان مراجعه کننده ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی به روی خط تهران آمدند تا چاره‌ای برای حل مشکلشان  اندیشیده شود.
ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی در یک سال گذشته دارای اتوبوس‌های  حمل و نقل عمومی در این مسیر بوده است. اما در حال حاضر فاقد سرویس دهی مناسب است.

این موضوع را با رئیس شرکت اتوبوسرانی تهران در میان گذاشتیم.

پیمان سنندجی رئیس شرکت اتوبوسرانی تهران گفت:‌ برای راه  اندازی خطوط اتوبوسرانی نیاز به استقبال مسافران است اما متأسفانه به دلیل استقبال مسافر و نبود اتوبوس در این خط در یک سال گذشته شرکت واحد اتوبوسرانی مجبور به جمع آوری این خط شد. قطعأ اگر این خط با  استقبال مسافران مواجه شود مجددا راه اندازی خواهد شد.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیدواریم هرچه سریع تر چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: روی ، خط ، تهران ، پنج شنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار