گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

خلبان آنتونوف هشدار داده بود / احمدی‌نژاد هم انگلیسی می‌فهمید / تیتر متفاوت دو روزنامه + عکس

آمار آنتونوف‌هایی که سقوط کردند، صفار هرندی: احتمال خیز احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس، علّت نامگذاري دين موسی به يهود چيست؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 20 مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

خلبان پیش از پرواز نسبت به مشکلات هواپیما هشدار داده بود/ احتمال احضار احمدی نژاد و بهبهانی به مجلس
"حامد قادرمرزی" سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس در گفتگو با انتخاب، گفت: هواپیمایی که روز گذشته در تهران سقوط کرد، پیش از پرواز چک نشده و خلبان نیز نسبت به وجود مشکلاتی هشدار داده بود. خلبان پس از آنکه متوجه می‌شود یکی از موتورها از کار افتاده فرصتی برای بازگشت به فرودگاه مهرآباد را نداشته، به همین دلیل قصد فرود آوردن هواپیما در شهرک آزادی را داشته اما متاسفانه آن حادثه ناگوار پیش آمد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس "جهانگیریان" رئیس سازمان هواپیمایی و ضعف آن مجموعه را عامل اصلی این اتفاق دانست و بیان داشت: برخی از مسئولین مربوطه خودشان را تبرئه می‌کنند، اما باید بگویم، مسئولیت پاسخگویی به عهده آقای جهانگیریان است.

بازداشتی جریان انحرافی در ورزش چه می‌کند؟
 به گزارش جهان، فرد نزدیک به جریان انحرافی که سابقه بازداشت را نیز دارد، این روزها درصدد نزدیک شدن به مقامات وزارت ورزش است. این شخص که ریاست یک فدراسیون را نیز برعهده دارد، از نزدیکان سرکرده جریان انحرافی بوده که سابقه دوستی محکمی هم دارند. در حقیقت، وی حلقه وصل این جریان در ورزش بوده است. وی که سابقه بازداشت به دلایلی خاص را نیز داشته، این روزها در تلاش است تا با همکاری یک دلال رسانه‌ای به مقامات وزارت ورزش نزدیک شود. وی در پی آن است تا از این طریق به وزیر نیز نزدیک شده و سمتی در وزارت خانه به دست آورد.

این رئیس فدراسیون برای انتخابات جدید فدراسیون‌اش نیز با موانعی در پرونده‌اش مواجه است که موجب شده تا تأیید صلاحیتش در ابهام باشد.

آمار آنتونوف‌هایی که سقوط کردند
خبرآنلاین نوشت: سقوط هواپیمای آنتونوف در تهرانسر و کشته شدن ۳۹ نفر در این حادثه، اولین مورد از سوانح هواپیمای آنتونوف نبوده است. حادثه‌ای که امروز هواپیمای آنتونوف رقم زد، طی سالیان گذشته و با مدل‌های مختلفش برای مردم چند کشور دیگر هم اتفاق افتاده است. در جدول زیر برخی از مهمترین حوادث مدل‌های مختلف آنتونوف را می‌بینید؛ امداد و گروه های اطفاء حریق نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شد. در این سانحه خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به کادر پرواز و سرنشینان هواپیما وارد نشده بود.

ردیف

حادثه

محل حادثه

توضیح

1

‌آتش‌سوزی هواپیما در پرواز آموزشی

ایران-یزد

درست در تیر ماه همین امسال بود که یک فروند هواپیمای آنتونوف متعلق به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرواز آموزشی، هنگام فرود در فرودگاه یزد به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شد. در پی وقوع این سانحه با تلاش عوامل امداد و گروه های اطفاء حریق نسبت به خاموش کردن آتش اقدام شد. در این سانحه خوشبختانه هیچ گونه آسیبی به کادر پرواز و سرنشینان هواپیما وارد نشده بود.

2

سقوط هواپیمای سم پاشی

روسیه

در سال ۲۰۱۳ وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای آنتونوف دو این کشور در منطقه کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کرد که به جان باختن خلبان آن منجر شد. سخنگوی وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد این هواپیما هنگام سم‌پاشی سقوط کرد و خلبان آن جان باخت.

3

مقامات نظامی قزاقستان قربانی شدند

قزاقستان

در سال ۲۰۱۲ بر اثر سقوط یک هواپیمای نظامی در جنوب قزاقستان، همه ۲۷ سرنشین آن جان خود را از دست دادند. همان زمان کمیته امنیت ملی قزاقستان اعلام کرد ۲۰ مقام نظامی و هفت خدمه ، سرنشین این هواپیمای تیپ آنتونوف آن-۷۲ بودند. که یکی از این مقامات نظامی، رییس حفاظت مرزی قزاقستان بوده است. این هواپیما از آستانه، پایتخت قزاقستان پرواز خود را آغاز کرد، اما حدود ۲۰ کیلومتری فرودگاه واقع در شهر جنوبی شیمکنت سقوط کرد.

4

هواداران فوتبال هم در امان نماندند

اوکراین

در سال ۲۰۱۲ براساس اعلام مرکز فوریت‌های اوکراین، پس از تلاش هواپیمای مسافری آنتونوف آن-24 برای فرود اضطراری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین، حداقل 4 نفر کشته، 2 نفرمجروح و 2 نفر مفقود می شوند . 45 نفر در این هواپیما حضور داشتند که 39 نفر از آنها قبل از آتش گرفتن هواپیما موفق به خروج از آن می شوند. این هواپیما از مسیر خود منحرف و پس از سرنگونی و متلاشی شدن دچار آتش‌سوزی شد. چندتن از مسافران برای تماشای مسابقه میان دو تیم بورسیا دورتموند و شاختار دونتسک اوکراین در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا در این هواپیما حضور داشتند.

5

سقوط هندی‌ها

هند

هواپیمای روسی انتونوف -۳۲ در سال ۸۸ در منطقه ای در ایالت آروناچال پرادش در شمال شرق هند سقوط کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ریانوستی روسیه از دهلی نو، هفت تن از پرسنل نیروی هوایی هند و شش سرباز نیروی زمینی این کشور روی این هواپیما قرار داشتند.

6

سقوط هواپیمای نیروی هوایی سپاه پاسداران

ایران-کن

در سال ۸۵ هواپیمای آنتونف ۷۴ روسی متعلق به نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به علت از کار افتادن یکی از دو موتور هواپیما، در منطقه مسیل رودخانه کن واقع در انتهای باند فرودگاه سقوط کرد. این نوع از هواپیماها، دارای ظرفیت ۵۰ نفر سرنشین هستند که تعداد سرنشینان این هواپیما ۳۸ نفر اعلام شده بود. این هواپیما قرار بود از تهران عازم شیراز و در نهایت از شیراز نیز راهی یکی از مناطق ماموریتی در جنوب کشور شود که بلافاصله پس از برخاستن و صعود در انتهای باند فرودگاه مهرآباد تهران بر اثر آتش گرفتن یکی از موتورها دچار سانحه شد و سقوط کرد. این هواپیمای نظامی که حامل ۳۲ تن از پرسنل سپاه و ۶ خدمه بوده بر پایه آخرین گزارش ها و اعلام رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳۶ تن از سرنشینان آن کشته و ۲ نفر زنده مانده بودند.

7

سقوط بعد از 4 کیلومتر پرواز

روسیه

سال 86 یک فروند هواپیمای ترابری آنتونوف 12 روسیه پس از برخاستن از فرودگاه "دوموده دوو" مسکو به زمین خورد و تکه تکه شد. به گزارش ایسکانیوز، پرنده آهنین به همراه هشت خدمه و 9تن بار عازم شهرهای "امسک" و "براتسک" در سیبری بود که لحظه هایی پس از برخاستن و طی مسافتی نزدیک به چهار کیلومتربه زمین می خورد و آتش می گیرد.

8

سقوط در پرواز آزمایشی

ایران-اصفهان

سقوط هواپیمای آنتونوف ان ۱۴۰ در کوه های مرکزی ایران در نزدیکی استان اصفهان که حامل تنی چند از متخصصان صنعت هوایی روسیه و اوکراین جهت آزمایش پروازی بود و در تاریخ ۲ دی ماه ۱۳۸۱ به خاطر سهل انگاری خلبان دچار نقص فنی شد و همه ۴۶ سرنشین آن که از مهندسان و تکنسین های روسی و اوکراینی آنتونوف بودند، کشته شدند.

9

سقوط در کرمان

ایران-کرمان

۲۴ آبان ۱۳۷۲- هواپیمای آنتونوف ۱۲۴ در نزدیکی کرمان سقوط کرد و همه ۱۷ سرنشین آن کشته شدند.

10

قربانی در مسکو

روسیه

سقوط یک فروند هواپیمای نظامی باربری قدیمی روسی در جنوب مسکو بمقام‌های کمیته تحقیقات فدرال روسیه اعلام کرده‌اند این هواپیمای آن-۲۲ از منطقه ورونژ در جنوب غربی این کشور پرواز کرده و در ۹۰ کیلومتری جنوب مسکو سقوط کرد که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد. این هواپیمای آنتونوف علاوه بر خدمه حامل چند سرنشین دیگر نیز به مقصد پایگاه نظامی تور بوده است.

11

سقوط در تهرانسر

ایران - تهران

ساعت ۹:۱۸ صبح روز ۱۹ مرداد ۹۳ یک فروند هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی دچار حادثه شد و سقوط کرد. در جریان این حادثه ۳۸ سرنشین این هواپیما کشته شدند.

12

سقوط در شاهین شهر

ایران - اصفهان

هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکت‌های هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.



صفار هرندی: احتمال خیز احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس/ استیضاح تنها حربه برای نظارت بر کار وزرا نیست

به گزارش ایرنا، "محمدحسین صفار هرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم، یکشنبه شب در ششمین دوره طرح ولایت دانشجویی در قزوین درباره موضع خود نسبت به "محمود احمدی‌نژاد" و احتمال بازگشت وی به عرصه‌های قدرت گفت: نوع عملی که از رییس دولت نهم و دهم مشاهده می‌شود گواه این است که وی و اطرافیانش سیاست را کنار نگذاشته‌اند و مدعی نیستم که تمام اقدامات احمدی‌نژاد تحت تاثیر القائات مشایی بوده اما با توجه به سابقه دیرینه ارتباطم با وی، باید بگویم احمدی‌نژاد پیش از دولت نهم با احمدی‌نژاد پس از رییس‌جمهوری تفاوت‌های زیادی کرده بود و مشکل اصلی ما با وی نیز در همین تفاوت‌ها بود.



این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سوال دانشجویی درباره دلیل استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: استیضاح اولین و تنها حربه برای مدیریت و نظارت بر کار وزرا نیست و روش‌های دیگری مانند پرسش، فراخواندن وزیر به مجلس و یادآوری اینکه وزیر باید در منظومه ای به نام قانون مبتنی بر شریعت و اخلاقیات انجام وظیفه کند، می تواند مجلس را از استیضاح بی نیاز نماید، اما در صورتیکه کار شایسته ای از سوی دولتمردان انجام نشود، باید به کارهای دیگر اقدام کرد.

روایتی برخلاف ادعاهای نامعتبر "مترجم چهار رئیس‌جمهور"
فردی در روزنامه گاردین ادعا کرده مترجم چهار رئیس جمهور ایران بوده و خاطره‌ای نقل کرده که چندان معتبر نیست اما متاسفانه در رسانه‌های ایران هم بازتاب داشت. روز چهارشنبه ۱۵ مرداد امسال برخی سایت‌ها و رسانه‌ها مطلبی تحت عنوان "ناگفته‌های خواندنی مترجم ۴ رئیس‌جمهور ایران" از قول "بنفشه کینوش" منتشر کردند. در بخشی از این خاطره آمده است که "روسای جمهور ایران روش‌های متفاوتی دارند، رفسنجانی غیررسمی و با آرامش سخن می‌گفت. احمدی‌نژاد بریده بریده حرف می‌زد. با گذشت چندین سال می‌توانستم حرف‌هایش را پیش‌بینی کنم، کار با روحانی کمی مشکل‌تر است، زیرا انگلیسی می‌فهمد. او به ترجمهٔ سخنانش توجه می‌کند."

به گزارش فارس، این مطلب صرف نظر از آنکه القا می‌کند که سه رئیس جمهور دیگر انگلیسی نمی‌دانستند و به ترجمه سخنانشان توجهی نداشتند- ادعایی که اصلا درست هم نیست- مرا به یاد خاطره‌ای از سفر به همراه احمدی‌نژاد به کشور جمهوری آذربایجان در سال ۱۳۸۶ انداخت؛ وی نه تنها زبان انگلیسی را می‌فهمید بلکه به ترجمهٔ سخنانش هم توجه جدی می‌کرد. "محمود احمدی‌نژاد" سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ و ۳۱ مرداد ۸۶ به جمهوری آذربایجان سفر کرد. ساعت هشت صبح روز چهارشنبه احمدی‌نژاد در یک نشست خبری با خبرنگاران آذربایجانی شرکت کرد و در نوبت پرسيدن سؤال، تلويزيون دولتی آذربايجان، تلويزيون ANS" خبرنگار"APA"، مجله حسابات، خبرگزاري "TREND" به ترتيب سؤالات خود را مطرح كردند.

در ابتدای اين مصاحبه مترجم برخي از جملات رئيس‌جمهور را دقيق ترجمه نكرد و احمدی‌نژاد وقتي متوجه ‌شد، جملات را تكرار كرد تا مترجم درست ترجمه كند. كار به جایی كشيد كه احمدي‌نژاد به نحوه ترجمه مترجم اعتراض كرد و شخص ديگری ادامه ترجمه مصاحبه را به عهده گرفت.

دو رفیق که در هواپیمای آنتونوف بودند
مهندسین فنی پرواز دیروز تهران به طبس، مرحوم مهدی پناهی (چپ) و مرحوم حسین رفیع‌زاده.



خاتمی پول خرید خانه احزاب را نداد/ تشکیل حزب راهی برای ماندن در قدرت است
"اسدالله بادامچیان" قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به اینکه شاهد هستیم که افرادی برای کسب قدرت و در قدرت ماندن حزب تشکیل می‌دهند، ظهار داشت: آقای هاشمی هم وقتی سر کار آمد با تشکیل کارگزاران موافق نبود اما اطرافیانش خلاف رای آقای هاشمی حزب کارگزاران را راه‌اندازی کردند به این خاطر که بتوانند بر مسند قدرت بمانند. بعد حزب مشارکت شکل گرفت به این خاطر که قدرت را از حزب کارگزاران بگیرد و به دولت اصلاحات بدهد. دوره احمدی‌نژاد هم حزب بهار بود. الان هم در دولت آقای روحانی به دنبال حزب اعتدال هستند، این نوع وابستگی حزب به دولت سبب می‌شود که حزب از مردمی بودن دور شود و به دنبال کسب قدرت برود.

بادامچیان افزود: درباره یارانه احزاب باید مطرح کنم که در دولت آقای خاتمی به احزاب یارانه پرداخت شد اما در وضعیت احزاب تاثیری نداشت. حتی حزب مشارکتی که اصلاح طلب بود در دوره بعد همه چیز را از دست داد. درباره خانه احزاب نیز باید مطرح کنم، احزاب دور هم جمع شدند که خانه احزاب داشته باشند که همه احزاب در آن حرف خود را بزنند. برای محل خانه احزاب نیز تلاش کردیم که جایی را بخریم که بخاطر اینکه در انتخابات سوم تقلب کردند و ما را کنار گذاشتند، آقای خاتمی هم پول خرید محل خانه احزاب را نداد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: در سال 60 که قانون احزاب نوشته شد، تلاش شد حقوق همه احزاب را حفظ کند حالا می‌خواهند در قانون بازنگری کنند اما در این بازنگری به منافع خود توجه دارند. مشکل این است که گروه‌ها می‌خواهند قانون را به نفع خود بنویسند. باید جامع نگری در تدوین قانون داشت و این قانون را بدون جهت‌گیری اصلاح کرد.

تیتر متفاوت روزنامه امروز صبح





گاف میراث فرهنگی در ثبت خانه مدرس/ خانه ای که انبار کتاب شد

یکی از خانه‌های تاریخی کوچه مدرس در منطقه 12 تهران که رو به تخریب بود سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و با پیگیری نهادهای مختلف بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به سازمان میراث فرهنگی داده شد تا صرف خرید، مرمت و تبدیل خانه به موزه مدرس شود اما سازمان میراث فرهنگی در پرونده ثبتی این خانه، آن را خانه تاریخی مدرس نامیده بود درحالی که خانه مدرس دو پلاک آن طرف تر از این خانه است. آنها به اشتباه به جای خانه مدرس خانه نصیرالدوله وزیر معارف پهلوی را در فهرست میراث ملی ثبت کرده بودند.



به گزارش مهر، با گذشت 11 سال نه تنها این اشتباه جبران نشد بلکه همچنان خانه تاریخی مدرس در فهرست میراث ملی ثبت نشده است و اکنون این خانه تاریخی در مالکیت یکی از فعالان حوزه نشر کتاب است و به عنوان انبار کتاب از آن استفاده می‌شود. اتاق‌های این خانه تاریخی تا چند سال پیش گچ‌بری و تزئینات داشت ولی اکنون اثری از این تزئینات در خانه مدرس دیده نمی‌شود خانه خاک گرفته مدرس اکنون دارای سه حیاط است که به جز انبار استفاده دیگری از آن نمی شود. یکی از این حیاط ها اتاق نوکر خائن مدرس است که حتی در اتاقش نیز به روی رئیس شورای شهر تهران و خبرنگاران باز نشد؛ آن هم وقتی که به دیدن این خانه در روز جمعه 17 مرداد همزمان با هفته مشروطه رفته بودند. "حمید بقایی" رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی در واکنش به این اشتباه گفته بود سازمان متبوعش نمی‌تواند برای یک کار دوبار هزینه کند.

آیا عطسه‌ کردن نشانه صبر در انجام کارهاست
یکی از مواردی که از سال‌های دور در میان برخی خانواده‌ها رواج داشته و همچنان تعداد قابل تأملی از مردم جامعه بر آن اعتقاد و باور دارند، آمدن صبر (عطسه) است به گونه‌ای که شخص بر این باور است که تعداد عطسه‌هایش در برنامه‌های روزمره و یا کاری او بسیار تأثیرگذار است. از این رو "آیت‌الله شهید دستغیب" درباره این موضوع می‌گویند که اموری که خداوند منشأ و سبب چیزی قرار نداده و بشر از روی وهم و خیال و پندار نادرست خود آن‌ها را سبب مستقل برای بروز خیر یا شر بیند و به پندار نادرست خود ترتیب اثر دهد، این پندار را "تطیّر" گویند که در حقیقت شریک برای خدا قرار داده است؛ مثلاً می‌خواست از روی میزان عقلی کاری را انجام دهد خودش یا دیگری عطسه‌ای کرد، اگر این عطسه را سبب شومی آن کار پنداشت و آن را از این جهت ترک کرد، این همان تطیّر و شرک است.

به گزارش فارس، این پندار غلط طوری شایع شده که بسیاری از مردم نام عطسه را "صبر" گذاشته‌اند و گاهی که کسی عطسه کند، می‌گوید صبر آمد و دنبال این کار نباید رفت در حالی که عطسه عقلاً و شرعاً منشأ هیچ امری نیست، بلی شرعاً نشانه رحمت و عافیت عطسه‌کننده است و نیز شاهد صدق ‌گفته‌ای که در آن حال گفته شده یا تصمیمی است که در آن حال گرفته شده بود.

سوسک در شیشه دارو
"ابوالفضل اسماعیل‌زاده" با در دست داشتن یک شیشه محلول دارو به ایرنا، گفت: شنبه شب گذشته برای گرفتن دارویی که دکتر برای فرزندم تجویز کرده بود به یکی از داروخانه‌های گناباد مراجعه کرده و وقتی به منزل برگشتم مشاهده کردم که در یکی از شیشه‌های دارو دو عدد سوسک وجود دارد. این دارو از فراورده‌های ترکیبی (ساختنی) است که برای کودک دو ماهه‌ام تجویز شده است.



یکی از کارشناسان دارو که خواست نامش فاش نشود، گفت: این دارو که به صورت محلول ساخته می‌شود به جذب غذا در بدن کودک کمک می‌کند. این دارو از داروی‌های گران قیمت است که ابتدا در ظرف‌های بزرگ بسته‌بندی می‌شود و به احتمال زیاد هنگامی که از ظرف اصلی به ظروف کوچک منتقل می‌شده، این وضعیت اتفاق افتاده است.

رییس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز ضمن تایید وجود چند حشره در داخل شیشه محلول داروی ارائه شده، افزود: این محلول برای بررسی بیشتر به معاونت دارو و غذای این دانشگاه ارسال شده و نتیجه آن تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

تکذیب شایعه مشاهده پری دریایی در چابهار
به گزارش ایسنا، رئیس اداره محیط ریست چابهار در پی شایعه دیدن پری دریایی از سوی مردم منطقه این موضوع را تکذیب و رد کرد و اظهار داشت: پری دریایی در فرهنگ عامه، یک موجود افسانه‌ای آبزی است و واقعیت ندارد. حسینی از مردم منطقه خواست به این شایعات توجهی نکنند و اطلاعات خود را در این رابطه افزایش دهند.

پراید پس از یک انفجار در عراق




بیمارستان زن باردار را‏ پذیرش نکرد، نوزاد در راهرو توالت متولد شد
آفتاب نوشت: "پروانه عابدی" اهل روستای دهقان شب17  مرداد ماه، ساعت 12 شب به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت رسیدند. پرستاران گفتند پزشک متخصص در بیمارستان حضور ندارد و بهتر است فردا برای زایمان بیاید. اما بچه توی دل پروانه بی‌قراری می‌کرد. ناامید از ساختمان بیرون آمدند. راهرو سرویس بهداشتی تاریک بود. برادر چراغ موبایل را روشن کرد و زن لب به دندان گزید از درد. جاری‌ با هزار بسم‌الله و صلوات بازوهای پروانه را فشرد. بچه به دنیا آمد؛ دخترکی که پس از پنج روز هنوز نامی ندارد.

صدای ناله‌های پروانه و تکاپوی همراهانش پرسنل را متوجه تولد بچه کرد و بالاخره یکی برای بریدن بند ناف آمد. "صبح شده بود، تا ساعت 12 در بخش بستری شدیم و دست آخر بیمارستان از ما 500 هزار تومان پول خواست." عبدی، برادر پروانه گفته که "ما پول نداریم. روستایی هستیم. دفترچه بیمه هم که داریم، 500 هزار تومان پول زیادی است. بچه هم که اینجا متولد نشده 270 هزار تومان پول می‌دهند و به روستا برمی‌گردند".

 گله از نبود امکانات بهداشت و درمان حرف امروز شهروندان نیست. استان لرستان چند بیمارستان خصوصی و 11 بیمارستان دولتی در شهرهای خرم آباد، پلدختر، دورود، الیگودرز، ازنا و نورآباد دارد اما طرح‌های بسیاری با کمبود اعتبار در حد طرح باقی ماند و سفر سوم هم کارگر نبود و طرح‌های نیمه‌کاره روی دست دولت مانده است. به‌گفته‌ فرماندار کوهدشت یکی از مصوبات دولت گذشته بیمارستان 160 تختخوابی بود که به سرانجام نرسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محسن
۰۹:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
برای مسولین اون بیمارستان متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۹:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
پراید هم پرایدهای عراقی!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
بیا................ اونوقت میگین پراید خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۲۲:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
دمت گرم دکتر احمدی نژاد .
آخرین اخبار