اخبار لحظه به لحظه با وزرا در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت:

آخوندی:یکی از راه‌های پرداخت بدهی دولت واگذاری اوراق بدهی است /سیف: 80 هزار میلیارد تومان کل بدهی سیستم بانکی و بانک مرکزی

وزیر اقتصاد در همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت گفت : کاهش سودآوری و عدم پاسخ‌گویی بنگاه‌ها به تعهدات موجب شد که بدهی آنها به سیستم بانکی افزایش یابد و نیز در کنار آن بدهی دولت به بانک‌ها نیز موجب افزایش مطالبات معوق و انباشته شدن آن شد.


آخوندی:یکی از راه‌های پرداخت بدهی دولت واگذاری اوراق بدهی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی استناد به ماده یک لایحه خروج از رکود، یکی از راه‌های پرداخت بدهی دولت را واگذاری اوراق بدهی دانست و تصریح کرد: دولت می‌تواند نسبت به بدهی‌هایی که دارد اوراق بدهد تا مشخص شود به چه میزان بدهی دارد و همچنین فرد دریافت کننده اوراق بدهی می‌تواند از این اوراق استفاده کند.

آخوندی وزیر مسکن راه و شهرسازی در نشست تخصصی مسکن حمل و نقل گفت: نکته بسیار مهمی در کشور وجود دارد که باید برای خروج از رکود دولت نسبت به بدهی‌هایش به بازار و جامعه متعهد شود.

وی در ادامه افزود: باید میزان بدهی‌های دولت برای خرید کالا و خدمات و سایر تعهدات به سازمان‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی مشخص شود.

آخوندی در رابطه با عدم پرداخت بدهی‌های دولت گفت: عدم پرداخت بدهی‌های دولت موجب بی‌ثباتی در سیاست‌های دولت می‌شود و همچنین زنجیره‌وار بنگاه‌های اقتصادی را دچار مشکل می‌کند.

نیلی:دولت و مسئولین مصمم به اجرای سیاست‌های بسته خروج غیر تورمی از رکود باشند

مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت، در خصوص کافی بودن زمان یک سال و نیمه برای اجرایی شدن بسته خروج غیر تورمی از رکود بیان کرد: این بسته برای کمک به رشد اقتصادی مثبت در سال 93 تبیین شده است، زیرا طی سال‌های 91 و 92 با رشد اقتصادی منفی در مقیاس بزرگ روبرو بوده‌ایم.

 وی در این خصوص ادامه داد: آثار بسته سال‌های گذشته در زندگی مردم به صورت کاهش اشتغال و کاهش درآمد ظاهر شده است و تلاش ما در حال حاضر کنار هم قرار دادن سیاست‌ها در حداقل زمان برای خروج از رکود است.


نعمت زاده: مخالف کاهش قیمت خودرو هستم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مخالف کاهش قیمت خودرو است، گفت: بحثی درباره جایگزینی وزیر صنعت مطرح نیست.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت امروز در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اظهارات برخی افراد حکایت از آن دارد که قیمت خودرو با دخالت نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: بنده حرفی در مورد کاهش قیمت خودرو نشنیده‌ام حال اگر شخصی یا افرادی مدارک مستدلی دارند که با مطالعه آن امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد به بخش‌های مربوطه ارائه کنند.

نهاوندیان:جزئیات قراردادهای جدید ایران و روسیه در آینده اعلام می‌شود /همایش امروز جشن بازگشت آرامش به اقتصاد کشور

محمد نهاوندیان در حاشیه همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایرانیان از دیرباز آغاز کاشت و پایان برداشت کشاورزی را جشن می گرفتند و جلسه امروز بی شباهت به آن نیست. جشن شکر برای به نتیجه رسیدن یک مرحله مهم در برگرداندن ثبات آرامش به اقتصاد کشور.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برآمده از ملت تدبیر و امید است، تصریح کرد: باید با مردم تدبیر کرد. امید را باید با مردم زنده نگه داشت، باید با مردم برخاست و حرکت کرد و با مردم به قله پیروزی رسید.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ضمن اشاره به اینکه همایش امروز نمادی از نگاه مردم محور است، گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی می اندیشیم مستلزم قیام مردم برای حرکت روبه جلو است؛ در حوزه اقتصاد خداوند قوام را بر این قرار داده است که کار به دست اهل عقل و تدبیر باشد و لازمه اقتصاد مقاومتی هم قیام مردم با تدبیر و امید است.

آخوندی:دولت اسناد بدهی خود را در اختیار پیمانکاران و طلبکاران قرار می‌دهد/ پرداخت 20 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار در قالب صکوک اجاره


وزیر راه و شهرسازی در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با اشاره به اینکه متأسفانه حجم بدهی‌های دولت روبه فزونی بوده است گفت: از آن تأسف بار این است که ما یک رقم دقیقی بابت بدهی دولت به جامعه ارائه نداده‌ایم ولی خوشبختانه در این بسته پیش‌بینی شده است دولت میزان بدهی خود را پایش و رقم دقیقی را اعلام کند.

وزیر راه و شهرسازی در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با اشاره به اینکه متأسفانه حجم بدهی‌های دولت روبه فزونی بوده است گفت: از آن تأسف بار این است که ما یک رقم دقیقی بابت بدهی دولت به جامعه ارائه نداده‌ایم ولی خوشبختانه در این بسته پیش‌بینی شده است دولت میزان بدهی خود را پایش و رقم دقیقی را اعلام کند.

سیف:کاهش بدهی دولت به نظام بانکی یکی از جهت‌گیری‌های بسته سیاستی/ 80 هزار میلیارد تومان کل بدهی سیستم بانکی و بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه در خصوص مبلغ بدهی دولت به بانک مرکزی و بانکها گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی حدود 25 هزار میلیارد تومان است و بدهی به کل سیستم بانکی و بانک مرکزی جمعا حدود 80 هزار میلیارد تومان است.


ولی اله سیف در حاشیه همایش تبیین سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود در خصوص بدهی دولت به نظام بانکی و بانک مرکزی گفت: اگر میزان بدهی افزایش یابد طبیعتا آثار تشدیدی ن موضوع می‌تواند اثر ضد تورمی و ضد رکود را داشته باشد.

وزیر نفت: اجرای سیاست های خروج از رکود آثار خود را تا سال 94 نشان خواهد داد

زنگنه وزیر نفت در خصوص سیاست های این وزارتخانه به منظور خروج از رکود اقتصادی گفت: وقتی درباره سیاست‌های خروج از رکورد صحبت می‌کنیم برنامه‌هایی است که در سال 93 و 94 آثار خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بعضی از برنامه‌ها برای بعد از این دوران است که مورد نظر نیست.

زنگنه با بیان اینکه برای اجرای این طرح غیر از نفت خام، دو محرک برای خروج از رکود در نظر گرفتیم، افزود: یکی از این محرکه‌ها توسعه بخش گاز است به طوری که با افزایش تولید گاز موجب جایگزینی این سوخت با دیگر سوخت‌های مایع شویم تا از این طریق با صرفه‌جویی درآمد زیادی برای کشور حاصل کنیم.

وزیر نفت اظهار داشت:  این درآمد صرف توسعه طرح های نفتی می‌شود و در اقتصاد تحرک زیادی ایجاد می‌کند و از طرف دیگر برای پتروشیمی‌ها خوراک درست می‌شود.

وزیر کابینه دولت یازدهم در خصوص محرکه بعدی نیز گفت: پیشبرد طرح های بهینه سازی برای خروج از رکود است.

وی همچنین با اشاره به بند ق تبصره 2 قانون بودجه گفت: این بند به ما اجازه ایجاد تحرک در اقتصاد و ایجاد کار شرکت های داخلی و تقاضا برای کارهای صنعتی را داده است.


طیب نیا در جمع خبرنگاران : بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به بانکهای دولتی و خصوصی

مجموعه بدهی دولت به بانکهای خصوصی و دولتی حدود 60 هزار میلیارد تومان است.
علی طیب نیا امروز در حاشیه همایش تبیین سیاستهای اقتصادی دولت برای خروج از رکود در جمع خبرنگاران در خصوص میزان بدهی دولت به بانکها اظهار داشت مجموعه بدهی دولت به بانکهای خصوصی و دولتی حدود 60 هزار میلیارد تومان است که این موضوع باعث شده تا سیستم بانکی نتواند به نحو مناسبی اختصاص تسهیلات به بخش های مختلف انجام دهد.





نوبخت : امسال ۴۴ هزار میلیارد تومان صرف طرح‌های عمرانی می‌شود

امسال بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی استفاده می‌شود به طوری که در ۴ ماهه امسال ۶۴ درصد بودجه عمرانی و ۸۴ درصد بودجه جاری اختصاص یافته است.
محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در همایش تبیین سیاست‌‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود اقتصادی اظهار داشت: یکی از ابزارهایی که در سیاست‌های خروج از رکود استفاده شده است ابزار بودجه‌ ای است که مطابق با ماده ۱ بودجه در نظر گرفته شده است.



طیب نیا : وابستگی به درآمد نفتی یکی از عوامل رکود تورمی/ بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری سیاست ما برای خروج از رکود است


  علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی در همایش اقتصادی دولت برای خروج از رکود اظهار داشت: یکسالگی دولت هم یک رخداد خوشایند و هم یک هشدار از این جهت که یکسال پیش در چنین روزهایی بود که مردم در آرامش و تدبیر صحنه‌های بهتر رای دادند و هشدار از این جهت که بعد از یکسال مردم انتظار نتایج ملموس و مشخص را دارند که این امر وظیفه ما را بسیار سنگین تر و نیاز به همفکری را افزون‌تر می‌کند.




نهاوندیان : اقتصاد مقاومتی مستلزم قیام مردم برای حرکت رو به جلو / نگاه دولت توسعه مردم محور است


محمد نهاوندیان امروز در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با بیان اینکه جلسه امروز بی‌شباهت به جشن شکرگزاری خدا نیست، اظهار داشت: جشن شکرگزاری از خداوند برای به نتیجه رسیدن یک مرحله مهم در برگرداندن ثبات و آرامش به اقتصاد و جشن عظیم برای آغاز یک فصل جدید تحت عنوان فصل رویش نو در اقتصاد کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: نگاه دولت تدبیر و امید نگاه توسعه مردم محور است، این دولت برآمده از ملت تدبیر و امید است.

برچسب ها: سیاست ، اقتصاد ، تورم ، کار ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار