قائم مقام سرپرست مرکز ملی فرش /

نمایشگاه شینینگ،تلاشی دیگر برای رشد فرش کشور

قائم مقام سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت: با توجه به رشد فرش ایران در چین، این کشور بازار مناسبی برای فرش ایران محسوب می‌شود بنابراین سعی ما بر حضور پررنگ در نمایشگاه‌های معتبر چین است.

ابراهیم عزیزی که 15 مرداد ماه عازم نمایشگاه فرش دستباف شینینگ شده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از حضور ایران در این نمایشگاه را تلاش برای حضور پررنگ‌تر در راستای رشد هنر – صنعت فرش کشور دانست.

قائم مقام سرپرست مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: با توجه به مساحت هزار متری اختصاصی داده شده به ایران در نمایشگاه فرش چین، 18 تاجر ایرانی که در سطح بین‌المللی فعال هستند همراه با تولیداتشان از استانهای مختلف در این نمایشگاه شرکت داشتند.

عزیزی در رابطه با روز ایران در نمایشگاه فرش دستباف چین گفت: این روز همزمان با افتتاحیه و با حضور مقامات دولتی و اعضای افتتاح کننده نمایشگاه در پاویون ایران، آغاز و تا پایان نمایشگاه ادامه داشت.

قائم مقام سرپرست مرکز ملی ایران درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برا ی روز ایران گفت: در این نمایشگاه کارگاهی آموزشی در حوزه فرش دستباف توسط مدرسان این حوزه برپاشد، همچنین به معرفی فرش‌های حوزه‌ای ایران پرداختیم. علاوه بر این چین نیز به عنوان میزبان جوایزی را به غرفه‌دار برتر و فرش برتر اهدا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که با حضور استاندار استان شینینگ و معاون وزیر بازرگانی چین، از ساعت 9 صبح پنجشنبه هفتم آگوست مصادف با 16 مرداد، به وقت محلی آغاز و تا دوشنبه 20 مرداد ادامه داشت، شرکت کنندگانی از چین، هند، پاکستان، پنال، افغانستان و ایران در آن حضور داشتند.  
انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ، نمایشگاه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار