روبات ها پیشگام حفاظت از دریاها + عکس

متخصصان شرکت "مور اینفورم سیستم – آگات" آن را به وزارت دفاع روسیه نشان دادند. این مجموعه شامل روبوت های رو آبی، زیر آبی و پرنده هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، در روسیه سیستم روبوت ها برای دفاع دریاها طراحی شده است.
 
متخصصان شرکت "مور اینفورم سیستم – آگات" آن را به وزارت دفاع روسیه نشان دادند. این مجموعه شامل روبوت های رو آبی، زیر آبی و پرنده هستند. چنین گشت دریایی به گفته متخصصان امکانات کشتی ها و زیردریایی ها را افزایش می دهد و امکان نظارت بر مناطق بزرگتر را فراهم کرده و شناوری در شرایط دشوار را تأمین خواهد کرد.



هدایت روبوتی قایق ها و پهپاد ها ،هواپیماها و بالگردها ، انواع مختلف شناورها و گیرنده ها جدیدترین مجتمع دفاعی روسیه است. متخصصان شرکت " آگات" می توانند سیستم روبوتی در هر مقیاسی را بسازند: هم برای دفاع از بنادر و هم مناطق مرزی.
 
"مدافعان" مکانیکی مجهز به موتورهای سنتی احتراق داخلی هستند و می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی و یا امواج کار کنند.
 
گئورگی آنتسف رئیس شرکت "مور اینفورم سیستم – آگات" گفت: اینها دستگاه های هوانوردی ( ازنوع هواپیما و بالگرد) ، زیردریایی و رو آبی هستند که در کارهای نیروهای زمینی بکار گرفته می شوند و می توانند مین ها را خنثی کنند، مثلا خط ساحلی را از وجود مین ها پاکسازی کنند. و یا کارهای دیگری مانند جمع آوری محصولات نفتی که از کشتی ها در آب ریخته شده اند.
 
به گفته رئیس این شرکت، انسان از انواع فعالیت های خطرناک خارج می شود. روبوت ها جای انسان را می گیرند. فعلا کار اصلی روبوت ها نظارت و نوعی کارهای زیر آبی است.
 
کشور برای تسخیر اقیانوس ها به این فناوری نیاز دارد. یکی از جنبه های آن دفاع از خط ساحلی و بنادر است که برای تأمین امنیت بنادر روسیه در مقابل حملات تروریست ها و نفوذ غیرقانونی و غیره اهمیت زیادی دارد. تمام سیستم نظارت بر کشتی ها نیز توسط سیستم روبوت ها انجام خواهد شد.
 
شرکت "آگات" پیشاهنگ ساخت سیستم قابل هدایت جنگی برای زیردریایی ها و کشتی هاست. کارخانه های این شرکت، به طراحی سیستم رقمی کشتی ها برای مجتمع های موشکی دریا پایه می پردازند. شرکت فوق الذکر سیستم هدایت موشک های بالدار برای مجتمع های جنگی استارت کشتی های دریاپایه و زیردریایی ها و مجتمع های دریایی کشف اهداف را طراحی کرده و تحویل می دهد.
 
اما دورنمای این کارها بمراتب وسیعتر است، از چنین تجهیزاتی می توان هم برای اهداف نظامی و هم غیر نظامی استفاده کرد. به عنوان مثال در رشته نفت و استخراج گاز بدون شرکت مستقیم انسان ، کشیدن خطوط ارتباطاتی و مخابرات و سیستم زیر آبی فیبر نوری.



انتهای پیام/
برچسب ها: روبات ، فناوری ، دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار