هشدار نسبت به نادیده گرفتن واکسیناسیون در بزرگسالان

براساس آمار و ارقام مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، پوشش واکسیناسیون در بین بزرگسالان رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، در سال 2012، تنها 20٪ از بزرگسالان سنین 19-64 در معرض خطر پنومونی این واکسن را دریافت کردند این در حالی است که  تنها 64.2٪ از بزرگسالان سنین 19-49 علیه کزاز واکسینه شدند.

واکسن Tdap  که در برابر کزاز، دیفتری و سیاه سرفه (سیاه سرفه) از بدن محافظت می کند فقط در 14.2٪ از بزرگسالان 19 و یا بیش از سن اجرا شد و چنین پوشش ایمن سازی کم به یک نگرانی بزرگ برای بهداشت عمومی تبدیل شده است.

30000 نفر در ایالات متحده به بیماری های قابل پیشگیری با واکسن هر سال می میرند، و بیش از 95 درصد از این مرگ و میرهادر میان بزرگسالان می باشد.

واکسن آنفلوانزا و Tdap

CDC توصیه می کند که تمام بزرگسالان در برابر آنفلوآنزا (آنفولانزای فصلی) هر سال واکسینه شوند. این واکسن به خصوص برای کسانی که بیشتر در معرض عوارض مرتبط با آنفلوانزا قرار دارند مانند زنان باردار، افراد با بیماری های مزمن و افراد مسن جدی تر است.

سایر واکسن ها بر اساس سن، جنس، شرایط سلامت و عوامل شیوه زندگی، در میان شرایط دیگر توصیه می شود.

واکسن HPV
 پزشکن توصیه می کنند که تمامی زنان سالمند برای پیشگیری از سرطان این واکسن را بزنند.

واکسن پنوموکوک

این واکسن برای تمامی افراد بالای 65 سال و بیش از آن توصیه می شود. همه  افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا هستند و این واکسن از بدن در برابر بیماری ناشی از باکتری استرپتوکوک پنومونیه، از جمله ذات الریه، مننژیت و گوش و سینوس عفونت محافظت می کند.

این واکسن همچنین برای کسانی که در معرض خطر بالای بیماری پنوموکوکی، مانند افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، بیماری های ریوی و کسانی که سیگار می کشند توصیه می شود.

واکسن زونا

واکسن زوستر در برابر زونا - راش دردناک پوستی است که توسط ویروس زوستر آبله مرغان ایجاد می شود که برای بزرگسالان 60 ساله و بالاتر توصیه می شود، چرا که آنها بسیار مستعد ابتلا به عوارض مرتبط با این ویروس می باشند. با توجه به CDC، حدود 1 میلیون آمریکایی در هر سال بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

سایر واکسن ها


واکسن های اضافی - از جمله هپاتیت B، MMR، آبله مرغان (آبله مرغان) و مننژیت - ممکن است برای کارکنان مراقبت های بهداشتی، که به احتمال زیاد به یک آرایه وسیعی از بیماری های عفونی و بالقوه مرگبار قرار بگیرند توصیه می شود.

بزرگسالان که در حال سفر در خارج از کشور نیز ممکن است نیاز به واکسن های اضافی داشته باشند.

نتایج مطالعات نشان می دهند اهمیت واکسیناسیون در بزرگسالی به قدری است که علت بسیاری از مرگ و میر ها می تواند به آن ها وابسته باشد از این رو با افزایش آگاهی خود نسبت به این واکسن ها می توانید سلامتی تان را تضمین کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار