قم/

7 ایستگاه ورزش همگانی ویژه بانوان در قم

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم از وجود هفت ایستگاه ورزش همگانی ویژه بانوان در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ ابوالفضل وفایی بیان کرد: در شهر قم 2 بوستان ویژه بانوان شامل بوستان نرگس در منطقه چهار و بوستان ارغوان در منطقه سه وجود دارد.

وی ادامه داد: سعی بر این است تا پایان سالجاری یک بوستان دیگر نیز به بوستان‌های بانوان قم اضافه شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: هفت ایستگاه ورزش همگانی ویژه بانوان با حضور نزدیک به سه هزار و 500 نفر از بانوان در قم فعال هستند.

وی در خصوص نحوه فعالیت ایستگاه‌های ورزش همگانی افزود: ایستگاه‌ها در 2 نوبت صبح و عصر با حضور مربیان ورزشی فعالیت می‌کنند.

وفایی بیان کرد: اطلاعات فردی و جسمی بانوان در ورزش‌های همگانی جمع آوری شده تا با توجه به شرایط جسمانی آنها امکانات ورزشی فراهم شود.

وی گفت: برای بانوان توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری دوره‌های آموزشی متفاوتی از جمله دوره آب درمانی و ورزش در آب برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: برای ثبت نام بانوان برای شرکت در ورزش‌های همگانی مربیان در جایگاه‌های مخصوص ورزش‌های همگانی اطلاعات بانوان متقاضی را دریافت می‌کنند که تا پایان شهریورماه نیز کارت شهروند ورزشکار صادر شده که بر اساس این کارت و مشخصات جسمانی آن‌ها دوره‌های ورزشی برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی در بوستان ارغوان برای بانوان برگزار شد که در این دوره‌ها علاوه بر اینکه بانوان ورزشکار به بازی‌های بومی و محلی پرداختند، کارگاه طب سنتی و ایستگاه مشاوره نیز برپا شد، همچنین ایستگاه سنجش سلامت نیز برپا شد که در این ایستگاه قد، وزن، فشارخون و ضربان قلب ورزشکاران بررسی شد تا کارشناسان علاوه بر آموزش حرکات اصلاحی، به مشاوره تغذیه نیز بپردازند.


انتهای پیام/

برچسب ها: قم ، ایستگاه ، ورزش ، همگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.