هاشمی در نشست شورای اداری استانداری تهران:

رابطه دولت و رهبری در طول یکسال پرافتخارترین رابطه بوده است/ تهران در جایگاهی که باید باشد، نیست

استاندار تهران گفت: رئیس جمهور همواره سعی کرده در هر مسائلی حتی پیچیده از رهبری هزینه نکند و رابطه دولت و رهبری در طول یکسال پرافتخارترین رابطه و همراه با اعتماد بوده است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست شورای اداری استانداری تهران بعدازظهر امروز با حضور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، سیدحسین هاشمی استاندار تهران و برخی دیگر از مدیران استانداری در استانداری تهران برگزار شد. 

در ابتدای این نشست استاندار تهران با اشاره به یکسالگی دولت یازدهم اظهار داشت: رابطه دولت و رهبری در طول یکسال پرافتخارترین رابطه و همراه با اعتماد بوده است. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره سعی کرده‌ است در هر مسائلی حتی مسائل پیچیده از رهبری هزینه نکند، افزود: دکتر روحانی یکی از الگوهای عالی ولایت‌پذیری در سالهای گذشته بوده است و باید گفت دولت یازدهم همواره از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره‌مند بوده است. 

هاشمی اضافه کرد: در کلام رهبری معظم انقلاب و در تمام مقاطع حمایت از دولت یازدهم شاه بیت کلان ایشان بوده است. 

استاندار تهران رئیس جمهور را وفادار به وعده‌های خود دانست و گفت: روسای جمهور گذشته هیچ‌گاه در طول مدیریت خود نمی‌گفتند به عهد و پیمان خود وفاداریم اما دکتر روحانی همواره اعلام می‌کند که به وعده‌های خود وفادار مانده آنها را فراموش نکرده و نخواهد کرد. 

هاشمی اظهار داشت: با نگاهی مختصر می‌بینیم مسائلی پیچیده در سر راه این دولت قرار گرفته که در هیچ یک از دولت‌ها نبوده است تورم بیش از 40 درصد، عدم ثبات قیمت در بازار، بیکاری شدید، بدهکاری شدید دولت به بانک‌ها، مشکلات پیچیده در روابط بین‌الملل و همسایگان از جمله مسائل پیش روی دولت است. 

استاندار تهران اعتماد دولت، استانداری با تدابیر رهبری را در عین حال بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: امروزه متوجه می‌شویم که چهره رحمانی‌فضلی جمهوری اسلامی ایران در جهان نمایان شده است چرا که در گذشته از ایران چهره‌ای خشن معرفی می‌شد که پاک کردن آن از سوی دولت‌ها خارج بود. 

هاشمی استان تهران را پیشانی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هر کس به تهران نگاه می‌کند فکر می‌کند استان برخورداری است اما بررسی بودجه‌های سنواتی و... نشان می‌دهد که در جایگاهی که باید باشد نیست. 

رحمانی افزود: شهرستان‌های ما جمعیت‌های میلیونی دارند و هر شهرستانی بیش از یک استان جمعیت دارد اما امکانات کمتر است بنابراین بایستی خودمان به کمک مردم فضا را عوض کنیم و در سایه دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی را سرلوحه کارمان قرار دهیم همان‌طور که مقام معظم رهبری شعار هر سالی را با محور اقتصادی معرفی کردند.
 
استاندار تهران آلودگی هوا را از مهمترین مباحث استانداری در یکسال گذشته معرفی کرد و اضافه کرد: از جمله مباحثی که در ابتدا در استانداری مطرح کردیم و با هیئت دولت در میان گذاشتیم معضل آلودگی هوا بود که در ادامه آن کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی تشکیل شد که انشاءالله با حضور شما که ریاست این کمیسیون را برعهده دارید بتوانید در قالب مصوبه و قانون به آن رسیدگی کنید. 

وی بحران آب در تهران را مهمترین موضوع استانداری عنوان کرد و اظهار داشت: در همان روزهای ابتدایی ورودم به استانداری به این موضوع تأکید کردم که اگر مصرف آب کاهش پیدا نکند به جیره‌بندی خواهیم رسید البته مدیریت هوشمندانه‌ای تاکنون انجام گرفته است اما کافی نیست مردم تهران اگر 20 درصد صرفه‌جویی کنند بازهم در پاییز مشکل خواهیم داشت بنابراین مردم باید در کاهش مصرف توجیه شوند.  
 
هاشمی با بیان اینکه ما در استانداری هیچ‌گاه به جناح‌بندی توجه نکرده‌ایم، اضافه کرد: ما اعتدال دولت یازدهم را که از سوی دولت به عنوان یک اصل مطرح شد در استانداری به معنای واقعی کلمه بکار بردیم.
 
هاشمی گفت: اعتدال دولت یازدهم در ابتدا دست‌خوش حواشی شد که نمی‌توان از آن عدول کرد با وجود اعتدال بایستی از افراطی‌گری دوری کرد و این تنها یکی از محورهای اعتدال است.  
 
استاندار تهران با بیان اینکه ما اعتدال را در شورای عالی استان در سطوح مدیریتی، فرمانداری‌ها و.. رعایت کرده‌ایم افزود: دولت یک دولت فراجناحی است و نتیجه رعایت اعتدال در استانداری فضای همدلی میان استانداری و معاونان اجرایی است که به خوبی مسائل را به پیش می‌برند.  
 
هاشمی با اعلام اینکه در هفته دولت 800 میلیارد تومان پروژه در دست احداث خواهیم داشت گفت: مرکز جذب و سرمایه‌گذاری و خدمات استان تهران در قانون پنجم آمده است و این یک اصل و پنجره واحد برای سرمایه‌گذاران خواهد بود و ما اولین استانداری هستیم که این مرکز را افتتاح می‌کنیم.  
 
هاشمی با اولویت قرار دادن ساخت شهرک صنعتی هایتیک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی افزود: ما محدودیتی برای اجرای این طرح نداریم و سیاست ما در استانداری تهران اولویت قرار دادن این طرح است.  
 
هاشمی پیرامون بحث گردشگری استان تهران نیز افزود: تهران با 13 میلیون جمعیت مواجه است و ما بایستی خدمات گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنیم البته خدمات این بخش در این زمینه مناسب بوده است.  
 
استاندار تهران در پایان خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: شهرستان‌های جدید تهران از نظر چارت تشکیلاتی با شهرستان‌های دیگر از نظر جمعیتی هم فرقی نمی‌کند از شما می‌خواهیم در ارتقاء و تشکیلات اداری و غیره ما را کمک کنید. 

انتهای پیام/  
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار