ارومیه/

راه‌اندازی نرم‌افزار تخصصی معاینات در آذربایجان غربی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: نرم‌افزار تخصصی معاینات در پزشکی قانونی آذربایجان غربی راه‌اندازی شده و استفاده می‌شود

علی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: این نرم‌افزار با هدف ریشه‌کن ساختن نظام پیچیده اداری و حذف سیستم کاغذبازی در استان ما راه‌اندازی شده است که تا اندازه زیادی سهولت در پاسخگویی به ارباب رجوع را به دنبال دارد..

وی با اشاره به اینکه همه امور مربوط به ارباب رجوع‌ها به صورت الکترونیکی و بدون فوت وقت انجام می‌گیرد، افزود: پرسنل، پزشکان و ... به نحوه استفاده از این سیستم به خوبی مسلط شده‌اند.

این مدرس دانشگاه به راه‌اندازی آزمایشی نرم‌افزار تخصصی واحدهای تشریح و کمیسیون پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: این نرم‌افزار تخصصی ویژه قوه قضائیه طراحی و راه‌اندازی شده، که پزشکی قانونی استان با دادگستری لینک است.

وی به ارسال و دریافت مکاتبات از طریق سیستم « سی ام اس» به صورت آنلاین خبر داد و بیان داشت: با قضات دستگاه قضایی به صورت الکترونیک در فضایی امن و مطمئن مکاتبات موردنیاز تا حصول نتیجه انجام می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی به راه‌اندازی این سیستم در شهرستان‌های مناطق مختلف استان اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان‌هایی که پزشکی‌قانونی ساختمان تملیکی دارد، از جمله ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس، میاندوآب و بوکان این نرم‌افزار راه‌اندازی شده است.

افتخاری با بیان اینکه توسعه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مناطق مختلف استان را دنبال می‌کنیم، ادامه داد: در ساختمان‌های اجاره‌ای و امانی امکان پیاده کردن این نرم‌افزار وجود ندارد، زیرا صرف هزینه‌های کلان در این قبیل ساختمان‌ها مغایر با قانون است.

این مدرس دانشگاه با اظهار به اینکه کارکنان این مجموعه با وجود حقوق و مزایای ناچیز در انجام وظیفه خود ساعی و امانتدار هستند، اضافه کردند: تاکنون حتی یک نفر برای لحظه‌ای از انجام وظایف خود در برابر پیشنهادات مادی سست نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی بر ضرورت افزایش حقوق و مزایای کارکنان این سازمان تاکید کرد و بیان داشت: سختی و فشار روانی ناشی از نوع کار جزء لاینفک مشاغل تعریف شده در این مجموعه است.

افتخاری ادامه داد: بنابراین برای حفظ کارکنان به ویژه پزشکان باید درراستای افزایش حقوق، مزایا و خدمات رفاهی آنها گام برداشت، که مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون فوق‌العاده خاص کارکنان پزشکان قانونی بسترهای لازم را در این زمینه فراهم کرده است.

برچسب ها: راه ، قانونی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.