مسئول امور پیام آوران بهداشت در وزارت بهداشت خبر داد

آغاز به کار مجدد طرح پیام آوران سلامت از سوی وزارت بهداشت/تسهیلات ویژه وزارت بهداشت برای ثبت نام کنندگان در طرح

مسئول امور پیام آوران بهداشت از آغاز به کار مجدد طرح پیام آوران سلامت در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  به نقل از وب دا؛ حسن چگینی ضمن اعلام آغاز به کار مجدد طرح پیام آوران سلامت در وزارت بهداشت، گفت: این طرح از سال 65 فعال بوده و سالانه تعدادی پزشک و پیراپزشک در راستای آن دوره خدمت نظام وظیفه را می گذراندند ولی اواخر سال گذشته اجرای آن به دلیل وجود پاره ای از مشکلات، متوقف شد.

مسئول امور پیام آوران بهداشت همچنین افزود: در جلسه ای که ماه گذشته وزیر بهداشت و معاونین با رییس ستاد کل نیروهای مسلح داشتند، مقرر شد این طرح به صورت قوی تری اجرا شود. در این راستا توافق نامه ای بین ستاد نیروهای مسلح و وزارت بهداشت تهیه شد تا 10 درصد گروه های پزشکی و پیراپزشکی به عنوان گذراندن خدمت نظام وظیفه در طرح پیام آوران سلامت ثبت نام کنند.

وی با بیان این که قرار است تا اول شهریور سال جاری 30 نفر پزشک و 200 نفر پیراپزشک، کارشناس و بهیار در این طرح جذب شوند، خاطرنشان کرد: این افراد خدمت نظام وظیفه را در مناطق محروم طی خواهند کرد و علاوه بر حقوق سربازی، به ازای اضافه کار، مانند مابقی پزشکان مناطق محروم به آنها دستمزد پرداخت خواهد شد.

به گفته چگینی این نیروها در مراکز درمانی و درمانگاه های وزارت بهداشت خدمت می کنند و از پوشیدن لباس سربازی، پرداخت هزینه‌های لباس، اسکان، خوراک، ده گردشی و انجام ماموریت معاف خواهند بود.

مسئول امور پیام آوران بهداشت با اشاره به این که عمده مشوقها برای افراد شامل این طرح، میزان دستمزد آنها است، گفت: میزان دریافتی این پزشکان با توجه به محل خدمت و میزان اضافه کار، حتی تا چندین برابر پزشکانی است که در ستاد نیروهای مسلح به خدمت نظام وظیفه مشغولند.

چگینی با بیان این که شرایط استخدامی بسیار ایده آلی برای این گروه ها بعد از گذراندن خدمت نظام وظیفه در نظر خواهیم گرفت، افزود: پزشکان در طرح پیام آوران سلامت قبلا فقط در استان سیستان و بلوچستان و پیراپزشکان در هفت استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و چهارمحال بختیاری باید دوره نظام وظیفه را می گذراندند که در حال حاضر چهار استان خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان نیز شامل طرح شده اند.

وی با اشاره به این که پزشکان، دندان پزشکان، پیراپزشکان و بهیاران می توانند به دلخواه محل خدمت خود را انتخاب کنند، ادامه داد: اولویت انتخاب هنوز استان سیستان و بلوچستان است ضمن این که تطبیق رشته تحصیلی افراد با نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی نیز اهمیت دارد.

چگینی همچنین اظهار کرد: خانواده ایثارگران، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، سربازان متاهل، معاف شدگان از رزم و افراد بومی در راس اولویت‌های انتخاب در طرح پیام آوران سلامت هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد جلیلیان
۰۱:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید.یه سوال داشتم اینکه پیام آوری شبکهبهداشت کرمانشاه رشته بهداشت حرفه ای میخوام ثبت نام کنم قبلا رشته من میشده رفت ولی الان نه مشکل از سایت یا کلا نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۲۰:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوب چرا الان نمیشه ثبت نام کرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۲۰:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوب چرا الان نمیشه ثبت نام کرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۲:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
باسلام من فرزندجانبازهستم متاهلم هستم پیام آورنشدم بابام هم الان13ساله که فوت کرده نمیدونم برم سربازی کی ازمامانم وخانومم مراقبت کنه موندم که چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
پس چرا من ک از دانشگاه تهران هم فارغ التحصیل شدم و پیام اوری هم شرکت کرده بودم اصلا انگار ن انگار کسی جواب نداد الان هم افتادم عجب شیر بد ترین جای ممکن....فک کنم حرف من جواب درست نداشته باشه
آخرین اخبار