تجارت در هفته ای که گذشت

لزوم بازنگری در سیاست ها و مقررات صادرات/ورود خودرو خارجی مورد رقابت در بازار داخلی می شود

افزایش 135 درصدی صادرات عسل،نشست خبری رییس سازمان توسعه و تجارت و برگزاری همایش صادرات مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،افزایش 135 درصدی صادرات عسل،نشست خبری رییس سازمان توسعه و تجارت و برگزاری همایش صادرات مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


ایران پنجمین کشور مصرف کننده طلا و جواهر/ سهم ناچیز ایران از صادرات طلا
عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: ایران پنجمین کشور مصرف کننده طلا و جواهردر جهان است و روزانه 1.5 تن طلا و جواهر در کشور داد و ستد می‌شود.

بر اساس آمار گمرک، در چهار ماهه نخست امسال هزار و 400 تن عسل طبیعی به ارزش 7.6 میلیون دلار از کشور صادر شد.


بر اساس آمار گمرک، در چهار ماهه نخست امسال هزار و 400 تن عسل طبیعی به ارزش 7.6 میلیون دلار از کشور صادر شد.

ضوابط جديد قرارداد بيمه تعهد پرداخت حقوق ورودی عبور كالای خارجي از اول مهرماه امسال اجرایی می‌شود.

ایجاد مکان‌های مناسب برای تولیدکنندگان کوچک توسط شهرداری تهران/ ارائه پیشنهادی برای جلوگیری از بحران آب
شافعی گفت: بحث صرفه جویی انرژی در شهر تهران و بحران آینده آب شهر تهران از جمله موضوعاتی بود که در جلسه چهل و دومین شورا مطرح شد.

بسیاری از فعالان اقتصادی ارائه بسته خروج از رکود را مثبت ارزیابی می کنند اما فقط ارائه این بسته تنها برای اقتصاد کشور کافی نیست و لازمه بهبود وضعیت اقتصادی در جامعه تنها اجرایی شدن این بسته ،نظارت بر اجرای آن ،همچنین مکلف شدن همه دستگاه های مربوطه در اجرای صحیح آن است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اجرای بسته خروج از رکود تورمی دولت گفت: اجرای سیاستهای خوب نیازمند بدنه کارشناسی توانمند ودستگاه‌های اجراییش همراه با این سیاست است.



رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات در رابطه صادرات گفت: سیاست‌ها و مقررات در رابطه با نیاز به بازنگری دارد.

قائم مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تورم مهمترین دشمن تولید است گفت: تا زمانی که تورم مهار نشود سیاست ثبات نرخ ارز ماندگار نخواهد بود.

بر اساس آمار گمرک، در چهار ماهه نخست سال جاری 15 هزار تن کره بسته بندی شده به صورت بسته‌های بیش از 500 گرم به ارزش 76.1 میلیون دلار به کشور وارد شد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: خودرو مانند بقیه کالاها با تعرفه مشخص به کشور وارد می‌شود و ورود خودروی خارجی موجب رقابت و کاهش قیمت در بازار داخلی می‌شود.

کارشناسان مجرب گمرك امانات پستی هفت كيلو و 986 گرم مواد مخدر كشف کردند.


دبیر کل اتاق بازرگانی اکو گفت: عدم ارائه تسهیلات ویزایی به عاملین اقتصادی برای سفرهای تجاری و بازرگانی موجب شده تا از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این منطقه به خوبی استفاده نشود.


گمرک ایران در بخشنامه ای در خصوص مصرفي بودن كالاهاي قابل ورود توسط مرزنشينان مستثني بودن اين اقلام را از گروه كالايي اولويت دهم اعلام کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ايران گفت: اجرای بعضی از راهکارهای ارائه شده در بسته خروج از رکود زمانبر است و در زمان کوتاه اجرایی نمی شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در آرامش کامل به سر می‌برد و برخی گرانی‌ها در بازار کوتاه‌مدت و کاذب است.

بر اساس آمار گمرک در چهار ماهه نخست سال جاری 131.1 هزار تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش 133.5 میلیون دلار به کشور وارد شد.

انتهای پیام/












برچسب ها: تجارت ، صادرات ، ورادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار