جشنواره فیلم "دوویل" از برنده‌ی جایزه‌ی اسکار تقدیر خواهد کرد

جشنواره فیلم "دوویل" از "برایان گریزر" تهیه کننده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار تقدیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ در جشنواره فیلم" دوویل" که از پنجم سپتامبر شروع می‌شود و هر ساله بر فیلم‌های آمریکایی تمرکز دارد قرار است ادای احترامی به تهیه کننده‌ی برنده جایزه اسکار "برایان گریزر" کند و فیلم‌های "یک ذهن زیبا" و "بچه‌‌ی جایگزین" را در طول هفته‌ای که جشنواره به فیلم‌های آمریکایی اختصاص دارد، نمایش بدهد.

مدیر برنامه‌ی جشنواره "برونو بارد" می‌گوید: تاریخ هنر بدون حمایت حامیان مالی هنرمندان بصری وجود نخواهد داشت. بارد در ادامه می‌افزاید که بعد از تهیه‌کنندگان اسطوره‌ای مثل "جوئل سیلور" و "هاروی وین استاین" از گریزر تقدیر می‌شود.

بارد درباره‌ی انتخاب گریزر می‌گوید: امسال به غول سینمای آمریکا ادای احترام می‌کنیم. کنجکاوی‌اش موجب شد خودش را باز بیافریند و صنعتی که در آن کار می‌کند را دوباره ابداع کند؛ از فیلم سینمایی گرفته تا سریال تلویزیونی، از مستند تا آثار دیجیتالی کار او ماهرانه است.
 
همچنین هفتم سپتامبر از کارگردان "جان مک تی‌یرنان" تقدیر خواهد شد.

جیمز کامرون نیز جایزه‌ی جدید جشنواره، با عنوان جایزه سالگرد چهلمین جشنواره "دوویل" را دریافت خواهد کرد اما براساس شنیده‌های نامعتبر هنوز حضورش در این مراسم تأیید نشده است.

پیش از این کامرون حضورش را تأیید کرده بود اما در حال حاضر مشغول کار بر روی پروژه‌ی آواتار است و به نظر می‌رسد در هفته‌ی آتی برنامه‌های‌اش را برای حضور در این جشنواره مشخص کند.

جشنواره "دوویل" از "رابین ویلیامز" و "لورن باکال" هم با نمایش فیلم‌های کلاسیکی‌شان از آنها تجلیل خواهد کرد. هفته‌ی گذشته جشنواره در یک سایت اجتماعی به "رابین ویلیامز" ادای احترام کرد و اضافه کرد که فیلم برنده‌ی اسکار "ویلیامز"، "ویل هانتینگ خوب"، "صبح بخیر ویتنام"، "انجمن شاعران مرده و خانم دوات فایر" در جشنواره نمایش داده خواهد شد.

همچنین فیلم‌های کلاسیک "لرون باکال" در برنامه‌ی نمایش جشنواره هستند. "داشتن یا نداشتن"، "خواب عمیق" و "گذرگاه تاریک" از جمله فیلم‌هایی هستند که برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی "لورن باکال" نمایش داده می‌شوند.

همچنین "یول برنر" مرحوم با عنوان اسطوره‌ی "دوویل" یاد خواهد شد و با نمایشی از آثار او از وی تقدیر خواهد شد.

جشنواره فیلم دوویل به سینمای آمریکا اختصاص دارد و از سال 1975 هر ساله در دوویل فرانسه برگزار می‌شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار