توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی در غرب تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 5 گفت: در راستای ارتقای کیفی و کمی خدماتی رسانی و سرویس دهی مناسب به شهروندان حمل و نقل عمومی در غرب تهران توسعه می‌یابد.

 ولی نجاتی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌با توجه به ضرورت افزایش سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری، طرح توسعه و تقویت خطوط تاکسیرانی، اتوبوسرانی و بهبود کیفی خدمات رسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد برنامه‌های سال 93 منطقه در توسعه حمل و نقل عمومی افزود: در این راستا ارتقای بهره مندی شهروندان از سیستم حمل و نقل عمومی احداث و ساماندهی پایانه‌های حمل و نقل عمومی در طرح‌های ترافیکی سال جاری پیش بینی و در حال  اجرا است.

وی تصریح کرد:‌ در خصوص دسترسی شهروندان به مقاصد مورد نظر و بهره مندی آنان از سیستم حمل و نقل عمومی بر اساس طرح مطالعاتی صورت گرفته است و پوشش کلیه محلات منطقه5 توسط خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی در برنامه طراحی شده است.

نجاتی در ادامه بهسازی سرپناه‌های اتوبوس از جمله رنگ آمیزی، تأمین روشنایی و نصب نقشه راهنمایی مسافران را از دیگر اقدامات اجرایی بر شمرد و گفت: در این راستا آسایش شهروندان و زیباسازی مناظر شهری انجام می‌شود و در کنار افزایش روزانه وسایل نقلیه در کلان شهرها، ایجاد امکانات و تسهیلات رفاهی مسافران حائز اهمیت است.

نجاتی با اشاره به تأمین و تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس به سیستم روشنایی سولار افزود: به منظور تأمین روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس و هم چنین پل‌های عابر پیاده در منطقه5 در حال اجرا است.

وی ایستگاه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی پایانه آزادی و مترو صادقیه را از دیگر طرح‌های ترافیک بر شمرد و خاطرنشان کرد:‌ در این راستا روان سازی تردد و تأمین رفاه شهروندان از طرح ساماندهی پایانه‌ها و همچنین توسعه مراکز خدماتی در این پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، تقویت ، حمل ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار