با هر ته سیگار به محیط زیستمان آتشی می‌زنیم/ 7 درصد از آتش سوزی‌های جنگلی ناشی از دور انداختن ته سیگار است

7 درصد از آتش سوزی‌های جنگلی که مسئول مرگ 14 نفر در هر سال است،‌ناشی از دور انداختن ته سیگار است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیگار علاوه بر تأثیرات مخرب بر سلامتی انسان اثرات و عوارض منفی بر محیط زیست ما نیز دارد. 

آلودگی هوا، از بین بردن جنگلها،‌آتش سوزی و مرگ موجودات دریایی از جمله اثرات مخرب رهاسازی در طبیعت است. 

رضا احمد زاده با اشاره به اینکه آلودگی تنها راهی نیست که سیگار به محیط زیست می‌زند، گفت: هر بار که شما سیگار می کشید، مواد شیمیایی را در اتمسفر آزاد کرده و باعث آلودگی هوا می‌شوید اما آلودگی تنها عامل آسیب محیط زیست نیست. 

وی افزود: حدود 5 میلیون هکتار (600 میلیون درخت) از جنگل‌ها سالانه به جهت خشک کردن تنباکو نابود شده است. بیش از 32 میلیارد نخ سیگار در استرالیا در هر سال دود می‌شود. اگر ته این سیگارها پشت به پشت قرار داده شوند، می‌توان 16 بار دور کرده زمین را با آنها احاطه کرد. 

وی با بیان اینکه بستر ناشی از ته سیگار یک شکل مهم در استرالیا است و نزدیک به 7 میلیارد ته سیگار در استرالیا به درستی در هر سال دور انداخته نمی‌شود، تصریح کرد: نزدیک به 7 درصد از آتش سوزهای جنگلی که مسئول مرگ 14 نفر در هر سال است،‌ ناشی از دور انداختن ته سیگار است. 

وی ادامه داد: وقتی که باران می‌‌آید، ته سیگارها در خیابانها و جوی‌های آب وجود دارند به وسیله باران به سمت بنادر، سواحل و رودخانه شسته می‌شوند مواد شیمیایی موجود در این ته سیگارها و خود ته سیگار بر روی کیفیت آب تأثیرگذاشته و می‌تواند برای حیات موجودات دریایی ما کشنده باشد. 

وی خاطر نشان کرد: ته سیگارها 12 ماه طول می‌کشد تا در آب تازه شکسته شوند ولی تا 5 سال در آب دریا برای تجزیه شدن زمان می‌برند. همچنین ته سیگارها در شکم پرندگان جوان، لاک پشتهای دریایی و دیگر موجودات دریایی یافت شده است. 

گزارش از هراتیان 

انتهای پیام /
 

برچسب ها: سیگار ، آتش ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار