کرمان/

واکسیناسیون رایگان دام‌های نرماشیر در هفته دولت

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: طی هفته دولت در مناطق عشایری شهرستان نرماشیر واکسیناسیون دام به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،‌حجت‌الله جعفری اظهار داشت: بروز خشکسالی‌های اخیر علتی بر شیوع بیماری‌های مختلف دامی و تهدید سلامت دام‌ها به ویژه دام‌های عشایری شهرستان است.

وی افزود: در این ایام شبکه دامپزشکی نرماشیر با تشکیل دو اکیپ سیار به روستاها و مناطق عشایری، دو بخش مرکزی و روداب اعزام و به صورت رایگان دام‌ها را معاینه ‌می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل اینکه یکی از عوارض ناشی از خشکسالی، ابتلای دام‌ها به بیماری‌های انگلی از جمله بیماری‌های انگلی خارجی دام است، سم‌پاشی بدن دام و اماکن دامی می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها موثر باشد و به همین منظور در این ایام عملیات‌های مذکور به طور مضاعف انجام می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر بیان کرد: همچنین به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، دام‌های نرماشیر به صورت رایگان توسط مرکز درمانی بخش خصوصی شهرستان معاینه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که آموزش یکی از اصلی‌ترین راه‌های ‌مبارزه با بیماری‌های دامی تلقی می‌شود، برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و دانش‌آموزان در روستاها و مدارس منطقه از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر در این هفته است.

جعفری بیان داشت: بازدیدهای مشترکی با مرکز بهداشت شهرستان از رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده خام دامی به منظور رعایت اصول بهداشتی در این هفته به صورت ویژه انجام می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، نرماشیر ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.