تظاهرات گسترده مردم نیویورک در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از مردم نیویورک در واکنش به آغاز مجدد تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، در تظاهراتی گسترده، جنایات آن رژیم ضد مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این تظاهرات که به دعوت نهادهای ضد جنگ آمریکا برگزار شد، در فاصله چندین کیلومتری منطقه بروکلین تا مقابل ساختمان شهرداری نیویورک در جنوب منهتن ادامه یافت. بروکلین به مرکز یهودیان نیویورک و حضور صهیونیست های افراطی معروف است. با این حال جمع قابل توجهی از یهودیان ساکن بروکلین با موجودیتی به نام اسرائیل به شدت مخالفند و در مناسبت های مختلف، تنفر خود را از این رژیم نژادپرست ابراز می کنند.

جمع قابل توجهی از معترضان حاضر در این تظاهرات را نیز یهودیان و به ویژه خاخام‌های ضد صهیونیست تشکیل می دادند.

مردم نیویورک در حالیکه پرچم های فلسطین را در دست داشتند، فاصله طولانی بروکلین تا منطقه سیتی هال و مقابل ساختمان شهرداری نیویورک را در مدت زمان چهار ساعت طی کردند.

علاوه بر حضور صدها نیروی پلیس، بالگردها از آسمان و قایق های پلیس در زیر پل بروکلین، حرکت معترضان در این مسیر طولانی را زیر نظر داشتند. با توجه به اقدام چند سال قبل جنبش اشغال وال استریت در مسدود کردن این پل معروف، یک روز قبل از برگزاری تظاهرات حمایت از غزه اخباری مبنی بر احتمال اقدام مشابه معترضان وجود داشت که در عمل این اتفاق رخ نداد.

در این تظاهرات همچنین دست نوشته های مختلفی ضد جنایات اسرائیل، حمایت های آمریکا و سکوت مجامع بین المللی وجود داشت. تظاهرات کنندگان در پایان و مقابل ساختمان شهرداری نیویورک به عنوان نماد اصلی مرکز دولتی این شهر، با قرائت بیانیه‌ای، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و پایان حمایت های کاخ سفید از این رژیم کودک کش را خواستار شدند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار