زنجان/

تولید بیش از یک میلیون تن محصول باغی در استان زنجان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در آینده‌ای نزدیک تولید محصولات باغی استان زنجان به بیش یک میلیون تن می‌رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سعید ادیب اظهار داشت: سیب، زردآلو، انگور و زیتون از جمله محصولات باغی شاخص استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول سیب بیان کرد: در حال حاضر سطح باغات سیب استان زنجان به 8 هزار و 300 هکتار می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: سطح زیر کشت محصول زردآلو نیز در حال حاضر در زنجان 4 هزار و 800 هکتار است.

این مسئول با بیان اینکه مساحت باغات انگور استان زنجان حدود 16 هزار و 190 هکتار است، خاطرنشان کرد: محصول زیتون نیز 17 هزار و 682 هکتار از باغات این استان را به خود اختصاص داده است.

ادیب با بیان اینکه محصول گردو بیش از 6 هزار هکتار از باغات استان زنجان را شامل می‌شود، تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول در استان هر چند چندان قابل توجه نیست ولی با وجود این از نظر قیمتی جزو محصولات شاخص استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول انار در استان زنجان یک هزار و 670 هکتار است، افزود: از این میزان حدود یک هزار و 300 هکتار به باغات بارور اختصاص دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه محصول انار این استان در شهرستان طارم تولید می‌شود، گفت: باغداران طارمی غالبا از ارقام محلی شامل «یوسف‌خانی» و «شاه‌بار» در کشت این محصول استفاده کرده‌اند.

این مسئول بیان داشت: استفاده از ارقام ملس ساوه برای محصول انار در توسعه باغات استان زنجان را به دلیل امکان صادراتی این رقم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

ادیب بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت استان زنجان در زمینه تولید محصولات باغی بدون در نطر گرفتن خسارات وارده، حدود 500 هزار تن است که این میزان با اجرای عملیات احیایی و اصلاحی باغات، رسیدن باغات غیر بارور و توسعه باغات استان که در حال حاضر در حال انجام است، در آینده‌ای نزدیک به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، محصول ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.