صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

دستیابی به 140 میلیارد دلار تا افق 1404 در حوزه صادرات انرژی

دبیر فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی و صنایع وابسته گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا افق 1404، به درآمد 140 میلیارد دلاری از طریق صادرات انرژی و صنایع وابسته دست یابیم.

حمیدرضا صالحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در اتاق بازرگانی، بر اساس ساماندهی تشکل‌ها فدراسیون صادرکنندگان در حوزه انرژی و صنایع وابسته با مشارکت تشکل ملی در حوزه صادرات انرژی آغاز به کار کرد.

دبیر فدراسیون صادرکنندگان حوزه انرژی و صنایع وابسته افزود: در واقع این فدراسیون در راستای برنامه‌های دولت که بر مبنای استفاده از ظرفیت‌های صادراتی به جای نفت است، تشکیل شد.
 
وی تصریح کرد: توانمند شدن در این حوزه،‌موجب می‌شود هر چه سریع‌تر به اهداف دولت دست یابیم.
 
صالحی با بیان اینکه 120 شرکت و 19 تشکل در این حوزه داریم، گفت: حدود 70 درصد ظرفیت صادرات غیرنفتی بر عهده این شرکت‌ها و تشکل‌ها است.
 
وی ادامه داد: صنعت برق، انرژی‌های نو،‌ آب و فاضلاب،‌فرآورده‌های نفت و گاز، تاسیسات و ساختمان و بطور کلی هر چه که در حوزه انرژی تعریف شده است در بسته صادراتی این فدراسیون می‌گنجد.
 
وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌مقرر شده تا افق 1404 از طریق صادرات این محصولات به درآمد 140 میلیارد دلار دست یابیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، انرژی ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار