درخواست داعش قبل از سربریدن خبرنگار آمریکایی

روزنامه‌ آمریکایی که "جیمز فولی" خبرنگار آن بود، از نامه‌هایی پرده برداشت که ربایندگان پیش از بریدن سر وی، برای خانواده‌اش فرستاده بودند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  "فیلیپ بالبونی" مدیر اجرایی روزنامه اینترنتی "گلوبال پست" نوشت، ربایندگان از خانواده جیمز فولی صد میلیون یورو در قبال آزادی وی درخواست کرده بودند.

بالبونی خاطرنشان کرد: ولی ربایندگان این درخواست خود را پس گرفتند؛ و یک هفته قبل از انتشار فیلم بریدن سر فولی، نامه‌ای دیگر را فرستادند. وی تأکید کرد که در نامه آخر هیچ درخواستی مطرح نشده بود.

بالبونی ادامه داد: خانواده فولی نامه را از طریق ایمیل دریافت کردند که حاوی مطالبی بود که نشان می‌داد، ربایندگان قصد کشتن او را دارند.

بالبونی گفت: آن نامه سرشار از خشم و عصبانیت از آمریکا بود و بسیار جدی به نظر می‌رسید .. طبیعتا ما دعا کردیم که این اتفاق نیفتد، ولی متأسفانه آنان رحم نداشتند.

بالبونی اظهار داشت: تعداد نامه‌هایی که ربایندگان از زمان ربودن فولی در 22 نوامبر 2012 فرستادند، کم بود؛ بعضی از آنها سیاسی و برخی دیگر حاوی درخواست‌های مالی بود؛ خانواده این خبرنگار نیز در پاسخ به این نامه‌ها از آن‌ها خواستار رحم و بخشش بودند، و از آنها خواستند زمان بیشتری را به آنها بدهند.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس دیروز اعلام کرد: احتمالا کسی که در فیلم ویدیویی جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را به قتل می رساند، انگلیسی است.

کامرون با این حال تأکید کرد که هنوز هویت این فرد مشخص نشده است. کامرون این اقدام گروه تروریستی داعش را وحشیانه توصیف کرد و گفت، این جنایتی است که نمی توان آن را توجیه کرد.

وی درخواست کرد که تلاشها برای جلوگیری از رفتن اتباع انگلیسی به عراق و سوریه افزایش یابد؛ چرا که بازگشت آنان انگلیس را تهدید می‌کند.

گروه تروریستی داعش اخیرا فیلمی را از سربریدن یک خبرنگار آمریکایی به نام "جیمز فولی" منتشر کرده است. داعش این خبرنگار آمریکایی را در سال 2012 در ادلب سوریه ربود.

"جیمز فولی" پیش از مرگ به خانواده و دوستانش سفارش می‌کند که ضد دولت آمریکا برای توقف حملات به داعش در عراق، اقدام کنند.

در این فیلم، یکی از عناصر داعش پس از تمام شدن صحبتهای فولی، او را سر می برد. داعش تهدید کرده است که در صورت متوقف نشدن عملیات آمریکا در عراق، یک خبرنگار آمریکایی دیگر به نام "استیون جویل ساتلوف" را سر می‌برد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
مرگ بر داعش و بوجود آورندگان داعش .
آخرین اخبار