دستاوردهای تیم ب به جز سهمیه شدن بازیکنان:

کسایی پور: مصر را با بازیکنان جام جهانی شکست دادیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ب بعد از لغو تورنمنت امارات و بازگشت تیم به ایران از عملکرد تیم ب در ویلیام جونز، نداشتن بدنساز، کم آوردن بازیکنان و بحث سهمیه شدن چند بازیکن تیم صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی ب در جام بسکتبال ویلیام جونز هفتم شد اما سرمربی تیم از نحوه عملکرد بازیکنان راضی است و چند بازیکن این تیم را امید آینده بسکتبال ایران می داند. بازیکنانی مثل محمد ترابی که پیش از این نام آنها در رده باشگاهی هم به زحمت شنیده می شد در این تورنمنت به خوبی خود را نشان دادند.

سطح مسابقات از کاپ آسیا بالاتر بود

محمد کسایی پور سرمربی تیم ب سطح مسابقات ویلیام جونز را از کاپ آسیا هم بالاتر می داند: سطح این مسابقات از جهت فنی بالاتر از کاپ آسیا بود. ما نتایج خوبی هم به جز باخت های آخر داشتیم. طبیعی است که یک تیم جوان در تورنمنت افت و خیز هایی هم داشته باشد.

انتظار می رفت تیم ب ایران مقابل تیم های ملی ب حریف برنده باشد اما کسایی پور توضیح می دهد: چین تایپه ب که موفق به شکست ما شد مقابل تایوان الف هم برنده بود و حتی ژاپن و اردن را هم شکست داد. تیم کار کرده و منسجمی که چند بازیکن خوب آن برای تیم الف در بازی های اینچئون بازی می کنند.

تیم الف به مصر باخت، تعجب نکنید

وی ادامه می دهد: ما تیم ملی مصر را شکست دادیم که با تمام نفرات اعزامی به جام جهانی در ویلیام جونز شرکت کرده بود. اردن هم با تمام بازیکنان خوب خود آمده بود. از طرفی در بازی هایی که باختیم همه چیز را در یک دقیقه یا 30 ثانیه آخر واگذار می کردیم. 

کسایی پور بعد از اشاره به خستگی و کم تجربگی تیم ب در بازی های آخر ویلیام جونز در مورد راحت بودن کار تیم ملی مقابل مصر گفت: اتفاقا اگر روزی تیم الف به همین تیم مصر باخت نباید تعجب کنید چون تیمی بسیار قوی دارند و با وجود باخت مقابل ما در بازی های دیگر قوی ظاهر شدند.

در مجموع چند روز بدنساز داشتیم

وی در مورد نداشتن مربی بدنساز تاکید کرد: بازی های ویلیام جونز بسیار فشرده بود و مربی بدنساز تیم ما هم چند روز مانده به اعزام از لیست حذف شد. به هر حال وقتی به چنین مسابقاتی می رویم فیزیک و آمادگی بدنی بازیکن بسیار مهم است. بازی های پیاپی فشار بالایی دارند و تیم های که کار بدنی زیادی نکرده اند زود تحلیل می روند. از بازی چهارم به بعد هم این اتفاق مشهود بود. 

سرمربی تیم ملی ب ادامه داد: ما قبل از بازی ها هم تمرینات بدنسازی کمی داشتیم. بعد از اینکه 2 هفته بدون بدنساز کار کردیم، صالح نیا بدنساز تیم چند روز قبل از اعزام به تمرینات آمد.

سهمیه ها باید سنجیده شود

سهمیه شدن چند بازیکن از تیم ب می تواند باعث فراری شدن بازیکنان از رفتن به تیم ب و خطر قرار گرفتن در لیست سهمیه ها شود. کسایی پور می گوید: باید برای بحث سهمیه ها چندین جلسه برگزار شود و تمام جوانب در کنار نقاط ضعف و قوت سنجیده شود. با توجه به تجربه این چند سال به راحتی می توان در مورد تاثیرات مثبت و منفی سهمیه ها قضاوت کرد اما در مجموع بازیکنان ملی پوش نباید از ملی پوش شدن در هر شرایطی فرار کنند.

وی اضافه کرد: باید به غیر از بحث وظیفه بودن کمک به تیم ملی، پوشیدن پیراهن ملی را به امتیازی برای بازیکن تبدیل کنیم و به بازیکنان تیم ب هم ثابت کنیم که با آمدن به این تیم رصد می شوند و در تیم ملی هم آینده دارند.

جدایی از تیم الف مشکل ایجاد کرد

کسایی پور توضیح داد: شروع کار ما با تیم الف یکی بود و هیچ کس نمی دانست که در کدام تیم جای دارد. جدا شدن تیم های الف و ب برخی بازیکنان ما را دچار مشکل کرد چون کار را بعد از قرار گرفتن در تیم ب تمام شده می دانستند. ما تلاش زیادی کردیم تا این بازیکنان بدانند که تجربیات تیم ب اهمیت زیادی دارد و در انتقال آنها به تیم الف کمک می کند.

سرمربی تیم ملی ب گفت: 3 سال قبل هم که تیم ب تشکیل شد در جام استانکوویچ مقامی به دست نیاورد و ششم شد.بازیکنانی مثل محمد جمشیدی، روزبه ارغوان، فرید اصلانی و حتی اصغر کاردوست از آن تیم دیده شدند. 

وی با تاکید دوباره بر نیاز به برگزاری 20 تا 30 بازی تدارکاتی در سال، تیم چین را به عنوان یک نمونه معرفی کرد که چند سال روی تیم زیر 23 سال خود سرمایه گذاری کرده است و مانند تیم ب ایران در کاپ آسیا افت و خیز زیادی از خود نشان داد.

این بازیکنان رها نشوند

کسایی پور گفت: بچیرووی احتمالا برای اینچئون چند بازیکن الف را با بازیکنان ب جایگزین می کند. به نظرم تورنمنت ویلیام جونز بسیار مفید بود و بازیکنان تیم با وجود برخی ضعف ها عالی کار کردند. کاش شرایطی فراهم می شد که با پخش مسابقات، زحمات و بازی های خوب بازیکنان ما دیده می شد. امیدوارم این بازیکنان بعد از این رها نشوند چون نتیجه کار را از این به بعد می توان دید، تاثیر ویلیام جونز را هم می شد در امارات ببینیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: کسایی پور ، تیم ب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار