وزیر بهداشت اعلام کرد

ضرورت توسعه خدمات اورژانس هوایی در استان مازندران

هاشمی گفت: برای امداد رسانی به مصدومان تصادفات، به توسعه اورژانس هوایی در استان مازندران باید نگاه ویژه‌ای داشت.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت در مراسم بهره برداری از بیمارستان آیت الله طالقانی شهرستان چالوس در خصوص افتتاح پروژه‌های این وزارت خانه در هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: تعداد پروژه‌هایی که در هر استان مورد بهره برداری قرار می گیرد را تجمیع نکرده‌ایم. اما بخش عمده برنامه ها در هفته دولت بازدید از مراکز درمانی استان ها و رسیدگی به مشکلات و چالش های بهداشتی درمانی است.

سید حسن هاشمی افزود: تعدادی پروژه های مربوط به مراکز درمانی افتتاح شده است اما در حال حاضر با توجه به کمبودهایی که در مراکز بهداشتی درمانی وجود دارد، تلاشمان این است که در هفته دولت رسیدگی به این مشکلات را مد نظر قرار دهیم.

وی در خصوص آغاز بخش دوم طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: قرار بود بسته های بهداشتی  از یک ماه پیش آغاز شود اما به دلایلی با تاخیر اجرا خواهد شد. سرشماری حاشیه شهرها آغاز شده و نیازسنجی از تعداد پزشکان و امکانات صورت گرفته است. امیدواریم بسته بهداشتی طرح تحول سلامت به زودی در اقصی نقاط کشور و بخصوص در شهرهای زیر 20 هزارنفر عملیاتی شود.

دکتر هاشمی به بهره برداری از 28 واحد بیمارستانی جدید اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش خدمات اورژانس هوایی در استان مازنداران گفت: استان مازندران از شرایط خاص برخوردار است به طوری که جاده های پرترافیک آن در برخی از ایام هفته یک طرفه می شود. از این رو برای امداد رسانی به مصدومان تصادفات، به توسعه اورژانس هوایی در این استان باید نگاه ویژه ای داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار