کارگردان‌های اعتقادی تنها در سینمای "دفاع مقدس" ماندند

دهه‌ی هفتاد اوج شکوفایی آثار سینمایی "دفاع مقدس" بود ولی از سال 76 به بعد دچار تزلزل شد.

حمید بهمنی کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه سینمای دفاع مقدس گفت:"سینمای مقدس" برگرفته از تفکر شهد است و این یعنی فعال بودن و حتی اگر خیلی مدیرها تلاش کنند که جلوی این را بگیرند نمی‌توانند.
 
وی افزود: در این چند سال دبیر جشنواره دفاع مقدس ضمن حمایت در بخش‌های مختلف از مستند گرفته تا انیمیشن کمک بزرگ را به این بخش کرده است.
 
وی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس به پویایی دهه 70 نرسیده که نشان می‌دهد این بخش به درمان احتیاج دارد.
 
بهمنی در خصوص ادا شدن حق سال‌های جنگ با ساخت فیلم‌های دفاع مقدس عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری" دفاع مقدس مثل دریایی است که ما از آن قطره قطره بر می‌داریم"، یعنی اگر ما سالی 500 فیلم بسازیم باز هم نمی‌توانیم واقعیت دفاع مقدس را بیان کنیم ولی اینها دلیل نمی‌شود که ما کم کار بشویم حتی اگر سالی یک فیلم بسازیم .
 
وی در ادامه افزود: باید یک بخش بازنگری داشته باشیم یعنی مفاهیم دفاع مقدس را خوب بشناسیم مثل فیلم "چ" و" شیار 143" که به دلیل تحقیقات و شناخت زیاد نتیجه داده است.
 
وی خاطر نشان کرد: فیلم ساز باید مشتاق به ساخت فیلم باشد و شهرک سینمایی باید بروز ترین امکانات را داشته باشد و همکاری بخشی دولت و بخش خصوصی باید بیشتر بشود در غیر اینصورت آثار گلخانه‌ای بوجود می‌آید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار