فرمول یک

الکساندر روسی جایگزین مکس چیلتون در ماروشا شد

الکساندر روسی اولین مسابقه فرمول یک خود را در گرندپری این هفته بلژیک با تیم ماروشا و در صندلی مکس چیلتون تجربه می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ماروشا اعلام کرد که این جا به جایی به دلیل مشکلات قراردادی با مکس چیلتون اتفاق افتاد. جان بوث، مدیر تیم ماروشا اعلام کرد: "اگر چه قصد نداشتیم الکساندر را تا انتهای این فصل به عنوان یک راننده مسابقه ای معرفی کنیم، اما در راستای اتفاقاتی که در تیم افتاد خوشحالیم که اعلام کنیم اولین تجربه مسابقه ای الکساندر این هفته در گرندپری بلژیک اتفاق خواهد افتاد.”

روسی آمریکایی که ماه گذشته از تیم کیترهم به ماروشا و به عنوان راننده ذخیره انتقال داده شده بود، در این باره گفت: "نیازی به گفتن نیست که چقدر برای اینکه فرصت رانندگی در فرمول یک برای اولین بار را خواهم داشت، هیجان زده ام و نمی دانم چطور از تیم ماروشا برای اعتماد به من تشکر کنم.”

در عین حال مدیر برنامه های مکس چیلتون اعلام کرد که وی به طور داوطلبانه صندلی خود در ماروشا را ترک کرد تا باعث ورود پول به ماروشا شود و به تیم خود کمک کرده باشد. مدیر برنامه های چیلتون در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرد: "مکس چیلتون به دلخواه خود داوطلب ترک صندلی در گرندپری بلژیک شد تا به تیم این اجازه را بدهد که با فروش صندلی وی منابع مالی جدیدی را جذب کند. مکس در مسابقه خواهد بود و به هر شکلی که بتواند به تیم کمک خواهد کرد. ”

الکساندر روسی از سال ۲۰۱۲ راننده تست تیم فرمول یک کیترهم بود و از ماه گذشته به عنوان راننده ذخیره به ماروشا انتقال یافت. روسی ۲۲ ساله، قهرمانی در سری های Skip Barber Western Regional در سال ۲۰۰۶، Formula BMW Americas و Formula BMW World Final در ۲۰۰۸ و مقام سومی در Formula Renault 3.5 Series سال ۲۰۱۱ را در کارنامه دارد و در دو فصل گذشته در مسابقات GP2 رقابت کرده است.

روسی اولین راننده آمریکایی بعد از سال ۲۰۰۷ خواهد بود که در یک مسابقه فرمول یک شرکت کرده است. آخرین راننده آمریکایی فرمول یک، اسکات اسپید است که در گرندپری اروپا فصل ۲۰۰۷، در آخرین مسابقه فرمول یک خود با تیم تورو روسو مسابقه داد.

روسی همچنین دومین تازه وارد گرندپری بلژیک این هفته خواهد بود. روز گذشته تیم کیترهم نیز آندره لوترر آلمانی، که ۳ بار مسابقه ۲۴ ساعته لومانس را برده است، به عنوان جایگزین کوبایاشی در مسابقه این هفته بلژیک معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار