مشهد/

پرده‌دری‌های فرهنگی، نسل جوان را از انقلاب خواهد گرفت

امام‌جمعه مشهد گفت: در تحلیل سیره سیاسی امام صادق (ع) می‌توان بصیرت‌افزایی در برابر فتنه را از مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی ایشان برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه که در جمع زائران و مجاوران امام‌رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در تحلیل سیره سیاسی امام صادق (ع) دو نکته وجود دارد، نکته نخست، بصیرت‌افزایی در برابر فتنه است که این نوع بصیرت‌افزایی برای جامعه و مردم انقلابی ما ضرورتی تام دارد.
 
امام‌جمعه مشهد ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس مکتب شیعی امام‌صادق (ع) و تشکر از حضور باشکوه نمازگزاران در تجمع بزرگ عزاداران امام صادق (ع) واقع در میدان شهدا، تصریح‌کرد: امام‌صادق (ع) در دوران حکومت بنی‌عباس با عوامل مزدور و فتنه‌گر برخورد و نگرشی بصیرت‌گرایانه را به منصه ظهور گذاردند.
 
عضو مجلس خبرگان با قیاس دوران زندگانی امام‌صادق (ع) و برخورد بصیرت‌آمیز ایشان با دشمنان اسلام و شرایط فعلی کشور عنوان کرد: در حال حاضر نیز سلاح فتنه‎گران پرده‎دری‌های فرهنگی است.
 
وی افزود: دشمن برای اینکه سفره انقلاب را از زیر پای مردم بکشد، راهی جز پرده‌دری فرهنگی ندارد.
 
علم‌الهدی عنوان‌کرد: متاسفانه برخی از مسئولان نظام سوژه اولیه دشمنی این فتنه‌گران هستند که با تساهل و دست روی دست گذاردن، به اهداف دشمنان جامه عمل می‌پوشانند.
 
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه «این مسئولان، نظام و انقلاب را قبول دارند و افراد متدینی هستند»، خاطرنشان کرد: اما مسئله قدرت‌یابی سبب شده که این اشخاص سوژه فتنه شوند.
 
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه «بصیرت سیاسی در درجه اول برای برخی از مسئولان نظام لازم و ضروری است»، عنوان کرد: یک اقلیت لائیک و بی‌دین در برابر اکثریت متدین چه می‌توانند بکنند؟
 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید به صرف مساله قدرت‌یابی ابزار فتنه دشمن شوند، ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان از رقص مختلط دختر و پسر تحت عنوان حرکات موزون یاد می‌کنند.
 
علم‌الهدی با طرح سوالی مبنی بر اینکه «مگر مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری نکردند»؟ افزود: فسق و فجور باید به کجا برسد؟ با نهایت تاسف امروز ما شاهد پرده‌دری‌های فرهنگی به طور بی‌سابقه‌ای هستیم.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عمده شخصیت و سیره سیاسی امام‌صادق (ع) بصیرت‌افزایی در برابر فتنه است، خاطر نشان کرد: پرده‌دری‌های فرهنگی، نسل جوان را از انقلاب خواهد گرفت، در این صورت نظام و انقلاب بی‌پشتوانه خواهند شد.
 
عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: دومین نکته‌ای که در تحلیل سیره سیاسی امام‌صادق (ع) می‌توان از آن یاد کرد، مقاومت در برابر استکبار است، چرا که ایشان در برابر جریان‌های استکبار زمانه خویش توانستند به بهترین نحوه ممکن بایستند.
 
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص شخصیت فکری امام‌صادق (ع) تصریح‌کرد: ایجاد یک انقلاب فرهنگی در امت اسلامی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیت فکری ایشان به شمار می‌آید.
 
علم‌الهدی اظهارکرد: جامعیت شخصیت علمی امام صادق (ع) سبب شده که ایشان بتوانند 4000 دانشمند را پرورش داده و اسلام را به عنوان مبدا علم و فرهنگ و دانش و تربیت انسان‌ها به بشریت معرفی کنند.
 
امام‌جمعه مشهد با اشاره به جامعیت علمی شخصیت امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: جامعیت امام‌صادق (ع) در موقعیت سیاسی آن روز، طوری تلالو پیدا کرد که ایشان به نحو احسن توانستند از چنین موقعیتی، فرصت‌های فرهنگی به منظور تربیت شاگردانی دانشمند و اندیشمند ایجاد کنند.
 
عضو مجلس خبرگان افزود: جریان حاکم در زمان امام‌صادق (ع) جریانی متکی بر زور و شمشیر بود که هدف آن‌ها به استحاله در آوردن اسلام، فقه و نظریات سیاسی به شمار می‌رفت در حالی که مردم در آن هنگام از اسلام مبدا فکر، روح و جان می‌خواستند تا در سرسخت‌ترین شرایط دشمنان اسلام را از پای در آورند، در این زمان بود که امام صادق (ع) توانست، آرمان توده مردم را عملی و محقق سازد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگی ، نسل ، جوان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.