ایلام/

تیم مذاکره‌کننده به فرمایشات رهبری پایبند است

امام جمعه ایلام با بیان اینکه آنچه داریم مرهون مقاومت ملت و مدیریت و رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، ابراز امیدواری کرد در مذاکرات هسته‌ای هم با اقتدار باشیم و تیم مذاکره کننده مانند همیشه بر اصول انقلاب که در بیانات رهبری دیده‌ می‌شود، پافشاری کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نمازجمعه ایلام با اشاره به روز جهانی مساجد، اظهار کرد: فلسفه‌ی نامگذاری این روز در جهان اسلام به آتش کشیده شدن مسجدالا‌قصی توسط رژیم صهیونیستی بود و این اهانت به قبله‌ی اول مسلمین در کارنامه‌ی این رژیم منحوس برای همیشه مایه ذلت است.
 
وی با بیان اینکه مسجد همواره کانون تعلیم و تربیت و محل فراگرفتن آموزه‌های دینی بوده است، ادامه داد: مسجد کانون وحدت مسلمانان و محل اجتماع مردم برای برگزاری نمازهای جمعه و جماعت است و همواره باید سعی کرد این مکان را پر رونق و پرنشاط نگاه داشت.
 
امام جمعه ایلام تصریح کرد: مسجد برای دشمن یأس‌ آفرین است و به همین دلیل سعی دارد با تبلیغات ماهواره‌ای کلاس‌های انحرافی را جایگزین این سنگر مستحکم کند که مردم باید مواظب باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام در ادامه به سالروز کودتای 28 مرداد اشاره و تصریح کرد: دو نهضت مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت از نهضت‌هایی بودند که به برخی دلایل شکست خوردند. در نهضت ملی شدن صنعت نفت که آیت‌الله کاشانی پرچم آن را بلند کرد اما برخی روشنفکران مانع پیروزی آن شدند و امروز برخی روشنفکران به دلیل تعصبات گروهی و حزبی سعی در تطهیر کردن مصدق دارند.
 
وی با اشاره به نوشته‌های دکتر «حسین مکی» اظهار کرد: مصدق دچار غرور شد و روشنفکران غرب‌گرا با احاطه کردن مصدق او را از کاشانی جدا کردند و با وجود تذکرات کاشانی، مصدق مردم را تکیه گاه خود معرفی می‌کند و سر انجام در برابر کودتا دوام نمی‌آورد و رژیم شاهنشاهی دوباره مستبدانه سرکار می‌آید.
 
امام جمعه ایلام ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم روشنفکران ملی – مذهبی آمدند اما امام هوشیارانه همه را رصد کرد، افکاری که بعد از سال‌ها فتنه 88 را به وجود آوردند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی با اشاره به استیضاح وزیر علوم و سلب اعتماد مجلس از وی گفت: این سلب اعتماد اخطار به سایر وزرا است که دور فتنه گران 88 را خط بکشند، متاسفانه این افراد سکاندار وزارت علوم شدند و وزیر را مدیریت کردند تا نتیجه این شد. در آموزش و پرورش نیز این بساط هست و من حرف‌هایی دارم که هنوز نمی‌گویم. در استان‌های دیگر عناصر فتنه پشت پرده هستند و مدیریت می‌کنند و عناصری سر کار می‌آیند که با نظام و رهبری فاصله دارند.
 
امام جمعه ایلام با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم عبرت است بر ای مراکز علمی ، فرهنگی و آموزشی، ادامه داد:هر چند وزیر علوم فرد متدین و کارآمدی بود اما به تذکرات توجهی نکرد که این رویه قابل قبول نبود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: نباید با شعار اعتدال عناصر متدین، انقلابی و پیرو خط امام و رهبری را کنار گذاشت و نباید اجازه داد شعار اعتدال به شعار اصلاحات تبدیل شود چون متاسفانه خروجی اصلاحات فتنه 88 بود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مقامات دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: بیانات رهبری نقشه راه دیپلماسی و نصایح معظم‌له بر پایه‌ی اشراف بر مسائل جهانی و آگاهی از توطئه‌های دنیای کنونی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان عدم اعتماد به آمریکا را شاه‌بیت فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این مذاکرات هر چه در برابر آمریکا کوتاه‌ بیائیم گستاخی آن بیشتر خواهد شد به طوری که تحریم‌ها 50 درصد اضافه شده است.
 
وی با بیان اینکه برد- برد در مذاکرات حرف درستی نیست، ادامه داد: در مذاکرات به دنبال چه هستیم؟ 100 میلیارد دلار از ثروت‌های این مردم بلوکه و غارت شده است حالا به خاطر آزاد شدن 4 میلیارد آن بوق و کرنا راه بیندازیم درست نیست چون دلیل اصلی عملکرد آمریکا شکست فتنه‌ی 88 است و موضوع تنها پرونده‌ی هسته‌ای نیست.
 
امام جمعه‌ی ایلام تصریح کرد: همانطور که رهبری فرمودند به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما نباید به آمریکا اعتماد کرد چون آمریکا هر روز نتیجه مذاکرات را با رژیم صهیونیستی مرور می‌کند و به کودک‌کشان اطمینان می‌دهد که به ایران امتیاز نمی‌دهد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی با بیان اینکه آنچه داریم مرهون مقاومت ملت و مدیریت و رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است، ابراز امیدواری کرد در مذاکرات هسته‌ای هم با اقتدار باشیم و تیم مذاکره کننده هسته‌ای مانند همیشه بر اصول انقلاب که همان بیانات رهبری است، پافشاری کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکره ، انقلاب ، مدیریت ، نماز ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.