دندان لق هم درمان می‌شود

در دندان لق تنها 5 درصد موارد خاص غیر قابل برگشت است که در آن استخوان اطراف ریشه کاملا از بین رفته باشد.

دکتر محسن امین سبحانی‌ متخصص درمان ریشه دندان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دندان لق هم درمان می‌شود اظهار داشت: به چندین دلیل متفاوت دندان لق قابل درمان بوده و نیازی به کشیدن آن نیست .

وی ادامه داد: چنانچه در اثر بیماری های پریودنتال‌ استخوان اطراف دندان تحلیل رفته باشند، نیز گاهی‌ از مواردی است که می شود.

 سبحانی با بیان اینکه گاهی اوقات در فاز بیش از حد دندان ، پر کردگی‌ بلند یا غذاهای سفت خود نیز یک عامل لقی دندان است که درمان میشود،  افزود: همچنین ضربات به دندان به خصوص در ورزشکاران یا ضربه به صورت نیز دلیل دیگری لقی دندان است که چنانچه عفونی شده باشد، قابل برگشت است و اگر در اثر ضربه عروق دندان از بین برود راه حل درمان ریشه است.

وی به درمان دندان عفونی نیز اشاره کرد و گفت: اگر به علت پوسیدگی بر اثر فشار ، دندان عفونت ایجاد شده باشد لق می شود که با درمان ریشه و رفع  عفونت نیز دندان سفت می‌شود و در جایگاه  خود قرار می‌گیرد.

 این متخصص عنوان کرد: تنها 5 درصد موارد واقعا غیر قابل بازگشت هستند و آن در صورتی است که استخوان اطراف ریشه کاملا از بین رفته باشد.

 وی در پایان یاد آور شد: رعایت بهداشت فردی و مصرف دهان شو‌یه‌ها اعم از گیاهی و بیماری که خاصیت ضد میکروبی  و ضد التهابی دارند توصیه می‌شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دندان لق ، ضربه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۲۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
من همین اتفاق برام افتاده ولی برای دندان های جلو چند جا هم رفتم نظر دادن ولی نگفتن چجور درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۶:۱۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
ببخشید من دندونم با ضربه لق شده اما کنده نمی شه
آخرین اخبار