پاک‌آئین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

سفر وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران طی ماه جاری/ ایجاد تسهیلات ویزایی برای ایرانیان از سوی باکو

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: ظرف یک ماه آینده وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران سفر می‌کند، همچنین قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و رئیس کل گمرک ایران به باکو سفر کنند و طی آن توافقنامه‌هایی تنظیم خواهد شد که به هنگام سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به باکو امضاء می‌شود.

"محسن پاک‌آئین" سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان به سرعت در حال پیشرفت است، گفت: به دنبال دیدار دکتر روحانی و الهام علی‌اف روسای جمهوری ایران و آذربایجان در اجلاس داووس سوئیس، اقدامات اعتمادسازانه در طول یک سال گذشته بین باکو و تهران صورت پذیرفت و طی آن الهام علی‌اف در فروردین ماه به تهران آمد که فوری‌ترین نتیجه این سفر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور بود که در حدود 10 روز پیش در باکو برگزار شد.

وی تصریح کرد: طی برگزاری این کمیسیون سید محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به باکو سفر کرد و توافقات بسیار مطلوبی در کمیسیون مشترک صورت پذیرفت و طی آن یادداشت تفاهمی به امضاء رسید و قرار شد در سه حوزه ترانزیت، تجارت و انرژی فعالیت‌های دو کشور گسترش یابد.

پاک‌آئین ادامه داد: همچنین قرار شد گمرک‌های دو کشور به صورت 24 ساعته فعالیت کنند چرا که این امر کمک بسیاری به امر تجارت می‌کند به همین خاطر به زودی اجرایی می‌شود.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان بیان داشت: آذری‌ها تصمیم گرفته‌اند تسهیلات ویزایی برای ایرانیان ایجاد کنند به همین خاطر در مبادی ورودی به نخجوان در مرزهای پلدشت و جلفا ویزا برای ایرانیان در همان جا صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: در ارتباط با تقویت بخش خصوصی دو کشور، فعالیت‌های مطلوبی انجام شده و در کنار هیئتی که به کمیسیون مشترک اقتصادی آمده بودند، 30 نفر از اصحاب بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف هم حضور داشتند که با طرف‌های خود قراردادهای خوبی بستند و در مجموع آینده روابط دو کشور روشن است.

پاک‌آئین تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده شاهین مصطفایف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران سفر می‌کند، همچنین قرار است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران به باکو سفر کنند و طی آن توافقنامه‌هایی تنظیم خواهد شد که به هنگام سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان به باکو امضاء می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این توافقات در حوزه‌های مختلف اقتصادی مثل تجارت، فناوری اطلاعات، انرژی، توریسم و فرهنگ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار