شیراز/

هشدار وقوع رگبار، وزش باد و گرد و غبار در فارس

اداره کل هواشناسی فارس درباره وقوع رعد و برق و رگبار به گردشگران و دامداران برای اسکان در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با توجه به تشدید ناپایداری های جوی در برخی مناطق استان، وقوع بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید و رعد و برق امروز دور از انتظار نیست.

اسماعیل زاده ادامه داد: بر اساس نقشه های جوی سازمان هواشناسی و اعلام اداره کل هواشناسی فارس، با افزایش فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در نواحی شمالی، غربی، جنوب شرقی و مرکزی استان امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، رگبار به همراه بارندگی، وقوع رعد و برق، وزش باد و گرد و غبار در نواحی شمال غربی، جنوب شرقی و مرکز استان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد:‌ با شدت یافتن این سامانه بارش زا به ویژه در میانه روز به دامداران استان توصیه می شود که از اقامت در حاشیه های رودخانه ها و عبور از این مناطق و صعود به ارتفاعات خودداری کنند .

همچنین به عشایر و دامداران استان ارس توصیه می شود از توقف دام در محدوده مسیل ها خودداری و کشاورزان نیز برای جمع آوری محصولات درو شده اقدام کنند.

اداره کل هواشناسی فارس همچنین برای شهرستان های خنج، اقلید، فسا، کازرون، فیروزآباد، جهرم، لارستان، سپیدان و مردوشت بارش باران پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: هشدار ، رگبار ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.