راحتی

پانورامای بیت المقدس نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد/در مورد خانه ادبیات محتوای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنی شهرداری تهران از افتتاح پرو‍‍‍‍‍‍‍زه پارانومای دفاع مقدیس تا پایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران مهمترین پروژه ه ایی که این روزها شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به دنبال اتمام آن است، پروژه بزرگ پانورامای بیت المقدس و باغ کتاب است، به طوری که تکمیل بخش هنری بیت المقدس و توجه به محتوای طراحی شده باغ کتاب بزرگترین دغدغه های مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است. 
خلیل راحتی درباره پروژه پانورامای بیت المقدس گفت: این پروژه که در شمال اتوبان همت درمجاورت باغ موزه دفاع مقدس در محوطه ای بالغ بر 10 هزار مترمربع بنا شده است دارای اثر هنری شگرفی است که برای خلق آن چندین سال زمان صرف شده است .

وی با اشاره به اینکه پانورامای بیت المقدس به موضوع عملیات بزرگ بیت المقدس و آزادی خرمشهر تعلق دارد درباره اثر فرهنگی خلق شده در این مجموعه گفت: بالغ بر 20 هزار قطعه عکس مرتبط با اشغال خرمشهر، مقاومت مردم و آزادی خرمشهر در این تصاویر روایت شده اند اما نکته قابل توجه ان است که تمامی تصاویر واقعی است و حتی درخت و ماشینی که در عکس ها وجود دارد از لابه لای تصاویر موجود درخصوص خرمشهر بیرون کشیده شده است.

وی افزود: تصویر هنری پانورامای بیت المقدس2 هزار مترمربع است که در آن تصاویر در قالب یک یکم نمایش داده شده اند و زمان زیادی صرف شده است تا تصاویر دقیق و مرتبطی از فرماندهان و رزمندگان بیت المقدس در این مجموعه هنری گردآوری شود.
 
راحتی با ابراز خرسندی از به پایان رساندن پروژه بزرگ پانورامای بیت المقدس که در اراضی عباس آباد، در مجاورت باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته است، گفت: در ابتدای نیمه دوم سال شهروندان تهرانی شاهد بهره برداری از این مجموعه بزرگ هنری خواهند بود.

محتوای فرهنگی خانه ادبیات برایمان مهم است

یکی از موضوعاتی که مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این روزها با آن درگیر بوده و طر ح مساله در رسانه ها منجر شده است بحث خانه ادبیات بوده است.

خانه ادبیات همان منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور است که قرار بود از سوی شهرداری تهران به خانه ادبیات تبدیل شود اما حالا موضوعاتی همچون جابجایی وسایل خانه و حتی تغییر ظاهر منزل این نویسنده و شاعر ایرانی به محل بحث تبدیل شده است.

راحتی در این باره به شهرنوشت گفت: تبدیل یک خانه به محلی با کارکرد محتوایی با تبدیل یک خانه به خانه موزه تفاوت دارد چرا که ساخت خانه ادبیات از نظر محتوایی برای ما مهم است و شهرداری در این راستا از متخصصین ادبیات در شورای راهبردی دعوت به همکاری کرد تا آنچه به تصویب می رسد به لحاظ فرهنگی نیز دارای اهمیت باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر خانه جلال و سیمین دارای مشکلاتی همانند موضوع عقب نشینی ساختمان بوده و ورود شهرداری به این پروژه تنها بحث تقویت و مرمت نیست بلکه ساخت مجموعه ای است که بتواند از نظر محتوای فرهنگی در اولویت باشد.
 
راحتی همچنین درباره جابجایی اثاثیه منزل توضیح داد: ما درانتظارتصویب نهایی نظرشورای راهبردی متخصصین ادبیات درباره محتوای فرهنگی خانه ادبیات هستیم و تا آن زمان برای انجام امور بازسازی اثاثیه منتقل شده است که این مهم طی ده روز آینده اتفاق می افتد.

با راه اندازی باغ کتاب مشکل نمایشگاه حل می شود

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی که پیش از این از بهره برداری پروژه بزرگ فرهنگی باغ کتاب طی دو ماه آینده خبر داده بود، تاکید کرد: مجموعه باغ کتاب که دارای 68هزار مترمربع بنا می باشد پروژه ای است که طی 6 سال گذشته با صرف میلیون ها تومان هزینه عملیاتی شده و پس از 6 سال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه محتوای خاص این پروژه از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز با استقبال مواجه شده است، افزود: راه اندازی باغ کتاب به معنای پایان یافتن معضلات برپایی نمایشگاه کتاب در تهران است و این مجموعه نمایشگاه دائمی می تواند به پیشبرد اهداف فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تمام سنین منجر شود.

راحتی افزود: باغ کتاب در چهار زوم A.B.C.D با محتوای خاص طراحی شده است و در دو ماه اینده با تکمیل مبلمان داخلی و موضوع روشنایی این نمایشگاه به بهره برداری می رسد.



انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار