وزیر صنعت در افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف:

فرش ایرانی در جهان الگو است/ لزوم تبلیغات برای معرفی فرش ایران به جهان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید هنر فرش ایران را ارج بنهیم و خوب نگه‌داری کنیم و اصالت فرش ایرانی در حدیست که دیگران در بازار کالای خود را به نام ایرانی به فروش می‌رسانند و باید گفت فرش ایرانی در جهان الگو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف با اشاره به نام‌گذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ گفت: فرش دستباف نمونه بارز این نام‌گذاری است.

وی افزود: در کشور صدها هزار و یا میلیون‌ها نفر بافنده داریم که بعضی به طور تمام‌وقت در کارخانجات و برخی در منازل مشغول به این کار هستند.
وی با اشاره به اهمیت طراحی و ارتباط آن با فرهنگ گفت: برخی افراد با نگاه‌ کردن به یک قالی می‌توانند بگویند که این بافت کدام روستا است و اینجاست که حتی فرهنگ نیز در فرش دستباف نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی را نمی‌شود استاندارد کرد و هر هنرمند و طراح هنرش با دیگران فرق می‌کند و متفاوت است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: باید هنر فرش ایران را ارج بنهیم و خوب نگه‌داری کنیم و اصالت فرش ایرانی در حدی است که برخی کالای خود را در بازارهای جهانی به نام ایران به‌فروش می‌رسانند و باید گفت فرش ایران در جهان الگو است که باید آنرا حفظ کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغات در زمینه فرش دستباف گفت: باید برای فرش ایرانی بودجه‌ای اختصاص داده شود و با کمک اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان تبلیغات مناسبی در زمینه فرش دستباف انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: فرش دستباف یادگاری از هزاران سال پیش است که به‌دست ما رسیده که باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: فرش ، ایران ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار