در حاشیه نشست رسانه‌ای مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛

"پیروز ارجمند" به حاشیه‌های مدال جهانی "گروه آوازی تهران" پاسخ داد!

"پیروز ارجمند"، مدیر کل دفتر موسیقی گفت: به دلیل وضعیت مالی و حمایت نشدن، گروه‌های موسیقی کشورمان در رنکینگ‌های بین المللی شرکت نمی‌کنند.

"پیروز ارجمند" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در حاشیه نشست خبری‌اش در جمع خبرنگاران در خصوص تجلیل از گروه آوازی تهران و بزرگنمایی کسب مدال توسط این گروه گفت: تا به حال از زبان ما جایی به اول شدن گروه آوازی تهران اشاره نشده است و همه جا از کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره در سه بخش گفته‌ایم.
 
وی افزود: برخی این جشنواره را بازی نامیده‌اند، در صورتی که معنی کلمه‌ی game علاوه بر بازی به معنی المپیاد نیز هست.
 
ارجمند تصریح کرد: در این المپیاد به امتیازات بالاتر از 80 مدال طلا، بین 70 تا 80 مدال نقره و بین 60 تا 70 مدال برز اهدا می‌شود. ایران نیز در بین 28 هزار نفر توانست 3 مدال کسب کند.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل وضعیت مالی و حمایت نشدن، گروه‌های موسیقی کشور ما در رنکینگ‌های بین المللی شرکت نمی‌کنند. در این المپیاد نیز گروه آوازی تهران باعث شگفتی افراد مهمی شد که در ابراز این شگفتی بیان می‌کردند، با توجه به اینکه ایران کر ندارد، باعث شگفتی ما شده است.
 
وی بیان کرد: معنی واژه‌ی حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در ایران متفاوت از سطح جهانی است، برای مثال وقتی سخن از موسیقی آماتور می شود، باید معنی آن را در سطح جهانی یعنی افرادی که حرفه‌ی اصلی آن‌ها موسیقی نیست، در نظر گرفت.
 
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخی از شرکت‌ کنندگان حاضر در این المپیاد در جشنواره‌های حرفه‌ای نیز شرکت می‌کنند و نمی‌توان صرف حضورشان در این المپیاد به حرفه‌ای بودن آن‌ها خرده گرفت.
 
وی در پایان گفت: آیا تجلیل از این هنرمندان جوان باید باعث شود که دفتر موسیقی زیر سوال برود؟ آیا با تجلیل از این هنرمندان حق کس دیگری خورده شده است؟
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.