عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

رایزنی ظریف و اشتون دهم شهریور در بروکسل

معاون وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 10 شهریور در بلژیک در خصوص پرونده هسته‌ای به گفتگو می‌پردازند.

" سیدعباس عراقچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد زمان و مکان دیدار وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: محمد جواد ظریف در سفری به بروکسل پایتخت بلژیک در 10 شهریور با مسئول سباست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات ایران و 5+1 و درباره راه حل جامع هسته‌ای به مذاکره خواهد پرداخت.

شایان ذکر است؛ وزیر اموره خارجه به تازگی از دیدارش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد.

مجید تخت روانچی معاون وزیر امورخارجه نیز گفته بود که قرار است اوایل سپتامبر دیداری بین ظریف و اشتون برگزار شود.

بعد از برگزاری ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درخوصو راه حل جامع هسته‌ای در شهر وین در اواخر تیرماه توافق شد که این مذاکرات برای چهار ماه دیگر تمدید شود و قرار شد که مذاکرات در این خصوص پس از 3 تا ۴ هقته از سر گرفته شود.

در همین راستا معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا اوایل مرداد در شهر ژنو به مدت 4 ساعت به گفتگو نشستند و اعلام شد که مذاکرات دو جانبه با دیگر اعضای 1+5 در دستور کار است و رایزنی‌ها از طریق سفارت‌خانه های این کشورها در حال انجام است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار