مدل های اولیه اصلی از ابزارک های فناوری محبوب امروز

مدل اولیه آی‌فون فاقد قابلیت حمل یک تلفن همراه بوده اما نشان می دهد اپل بسیار پیشتر از آن که معرفی آی‌فون اصلی توسط استیو جابز صورت بگیرد در پی استفاده از فناوری نمایشگر لمسی بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شرکت های مختلف پیش از معرفی محصول نهایی خود به بازار ممکن است چندین نمونه مدل اولیه را تولید کرده تا آزمایش ها و بررسی های مورد نیاز به منظور آگاهی از عملکرد و کارایی دستگاه را انجام دهند.

به گزارش "گروه فناوری و آی تی" عصرایران، مدل های اولیه به نوعی می توانند آینده فعالیت های یک شرکت و این که چه ایده هایی را دنبال می کند را نشان دهند. البته در برخی موارد محصول نهایی تفاوت های قابل توجهی با این مدل های اولیه دارد. در ادامه این مطلب برخی از مدل های اولیه اصلی برخی از ابزارک های محبوب دنیای فناوری امروز را معرفی می کنیم.

مدل اولیه آی‌فون، 1983

مدل اولیه آی‌فون فاقد قابلیت حمل یک تلفن همراه بوده اما نشان می دهد اپل بسیار پیشتر از آن که معرفی آی‌فون اصلی توسط استیو جابز صورت بگیرد در پی استفاده از فناوری نمایشگر لمسی بوده است.

مدل اولیه آی‌پد، 1983

این تبلت که با یک صفحه کلید قابل اتصال تکمیل می شود "بَش‌فول" نام داشت که بر اساس زبان طراحی صنعتی سفید برفی اپل انتخاب شده بود.

نینتندو پلی استیشن، 1998

نینتندو و سونی در گذشته اتحاد بعیدی را شکل دادند. نتیجه همکاری آنها یک کنسول بازی بود که برای اجرای سی‌دی و کارتریج طراحی شده بود اما اختلافات صدور مجوز به سقوط این رابطه منجر شد.

ایکس باکس، 2001

مدل اولیه ایکس باکس به طور کامل شبیه حرف ایکس انگلیسی بود اما در زمان عرضه نهایی به محصولی با طراحی جمع و جورتر و مناسب برای حضور در خانه های مصرف کنندگان مبدل شد.

دسته نینتندو وی‌ یو، 2012

مدل اولیه دسته نینتندو وی ‌یو از یک نمایشگر و دو دسته وی‌موت که به دو طرف آن متصل شده بودند، تشکیل شده بود. طراحی این مدل اولیه نسبت به آن چه در نهایت عرضه شد بسیار نزدیک است.

تلفن دکمه ای، 1948

تلفن های قدیمی از شماره گیر گردنده که در دهه 1940 استاندارد بازار محسوب می شد، برخوردار بودند. مهندسان آزمایشگاه های بل نخستین افرادی بودند که طراحی تلفن دکمه ای را انجام دادند. طی یک سال، 35 دستگاه که دکمه های آنها از نی ساخته شده بود مورد آزمایش قرار گرفتند اما این پروژه در نهایت شکست خورد. تلفن های دکمه ای بار دیگر در سال 1963 ظاهر شدند و به جای نی از قطعات الکترونیکی سود می بردند.

سیستم رایانه ای ویدئویی آتاری، 1976

این مدل اولیه طی یک بازه زمانی سه ماهه و با کمتر از 500 قطعه شکل گرفته بود و توانایی تولید تصویر و اجرای چندین بازی را داشت. آتاری از این مدل اولیه سرانجام برای معرفی آتاری 2600 استفاده کرد.

مدولاتور موگ، 1964

"باب موگ" یک کیبورد از یک دستگاه الکتریکی قدیمی را به مجموعه ای از تخته مدارها و مدارات متصل کرد. با افزودن دو نوسانگر، ولتاژ و فرکانس اجازه تلفیق داشتند. سینتی سایزر آنالوگ موگ محصولی چشمگیر بود که توسط هنرمندان پاپ از دهه 1970 مورد استفاده گرفت و تا به امروز استفاده از سینتی سایزر ادامه داشته است. 

اپل 1، 1975

"استیو وزنیاک" ساخت یک ریزپردازنده 8 بیتی که MOS 6502 نام داشت را انجام داد. وزنیاک و استیو جابز تخته های از پیش مونتاژ شده که اپل 1 نامیدند را به فروش رساندند.

موتورولا دایناتک، 1973

"مارتین کوپر" ساخت نخستین تلفن همراه جهان را تنها طی 90 روز انجام داد. بدون مدارات در مقیاس بزرگ، مهندسان باید هزاران مقاومت، خازن، القا کننده و فیلترهای سرامیکی را در قالبی کوچک جای می دادند.

گیم بوی کالر، 1995

مدل اولیه گیم بوی کالر بر مبنای پردازنده 32 بیتی آرم ریسک شکل گرفت. گیم بوی کالر بین سال های 1995 و 1996 توسعه داده شد اما هیچ گاه به بازار عرضه نشد و یکی از پروژه های اسرار آمیز آن دوران نام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.